Connect with us
Social Media Summit

Een conferentie om de online aanwezigheid van Belgische restaurants te stimuleren

woman-sunglasses

Market news

Een conferentie om de online aanwezigheid van Belgische restaurants te stimuleren

Een conferentie om de online aanwezigheid van Belgische restaurants te stimuleren

Google, CentralApp, de Belgian Restaurant Association en Ticket Restaurant ® slaan de handen ineen voor een exclusieve conferentie voor restaurant managers. Deze conferentie za plaatsvinden in het kader van de Brussels Digital Week.

In 2015 maakt 93% van de Belgische internauten die op zoek zijn naar een plek om uit te gaan, zoals een restaurant om te gaan eten, gebruik van een computer of smartphone om op het web te zoeken (Google Consumer Barometer). De restauranthouder die zichtbaar en aantrekkelijk wil zijn moet ook zijn aanwezigheid op het internet verzorgen. Geconfronteerd met deze uitdaging slaan CentralApp, Belgian Restaurant Association, Ticket Restaurant® (Edenred) en Google België de handen ineen voor een exclusieve conferentie op 12 oktober 2015 vanaf 15u, op de zetel van Google België in Brussel.

Een simpele website of een Facebook-pagina hebben volstaat immers niet. Er zijn 25.000 restaurants in België en het aantal informatiebronnen voor de internauten blijft toenemen: zoekmachines, de websites van de etablissementen, beoordelingssites, landkaarten / GPS, en de sociale netwerken. Volgens de Consumer Barometer wordt elk van deze bronnen door 10% (sociale netwerken) tot 80% (zoekmachines) van de Belgische internauten gebruikt. Men moet zich dus kunnen onderscheiden door zowel op verschillende platformen aanwezig te zijn, als goed gepositioneerd te zijn in de zoekmachines en meteen bij het eerste zicht relevante informatie te vertrekken, ook voor mensen die het web raadplegen vanop hun mobiele toestel. De site van de restauranthouder moet dus "responsive" zijn om goed gezien te kunnen worden door de 39% van de internauten die een etablissement zoeken met hun smartphone of tablet, én moet goed gepositioneerd blijven op Google.

De vorming van anderhalf uur wil simpele oplossingen aanreiken om online gevonden en gekozen te worden. Daarna volgt een networking drink waarbij de genodigden communicatie- en webspecialisten kunnen ontmoeten en meteen hun zichtbaarheid op het web kunnen testen. Deelname is gratis, maar inschrijving is verplicht.  Voor deelname gaat u naar: http://event.getcentralapp.com .

Ontdek ook de andere conferenties en activiteiten van Brussels Digital Week op de website!

 

Click to comment

Subscribe to our weekly

Newsletter

Vacatures

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top