Een zwaargewicht in het online betalen gaat van start in België

Het bedrijf Adyen, nog onbekend in ons land maar geëvalueerd op 2,3 miljard euro, beschikt over een internationale reputatie op vlak van online betalen. Vandaag start het platform met de verovering van de Belgische markt, dankzij een partnerschap met Bancontact/ Mister Cash en de belofte om de transactiekosten te verlagen…

post-image-3

Een nieuwe zwaargewicht in multichannel betalingen -onlangs geëvalueerd op 2,3 miljard na de kapitaaldeelname van Iconiq- gaat in België van start na recent een partnerschap afgesloten te hebben met Bancontact/Mister Cash.

Het in Amsterdam en San Francisco gevestigde bedrijf Adyen wil onze markt veroveren dankzij een "alles-in-een" transactieplatform. Dat zou de sites moeten lokken van handelaars die werken met een of  meerdere kanalen (terminal in verkooppunt, mobiel en e-commerce).

Het platform -dat al gebruikt wordt door onder andere Facebook, Netflix en Dropbox- kan rekenen op een groot technologisch voordeel, vermits het de bedrijven rechtstreeks kan verbinden met meer dan 250 plaatselijke en internationale betaalwijzen!

"De betaalindustrie was lange tijd gebaseerd op oude technologieën en tal van tussenpersonen die aan de oorsprong liggen van de complexiteit en de hoge kosten voor de winkeliers", zo legt Julien Marlier uit, Country manager van Adyen België.

Partnerschap met Bancontact/Mister Cash en aantrekkelijke tarieven
Om een complete oplossing te kunnen leveren, aangepast aan het gedrag van de markt, heeft het bedrijf Adyen dus een partnerschap afgesloten om zijn platform rechtstreeks te verbinden met Bancontact.

Volgens het bedrijf "laat deze nieuwe, rechtstreekse verbinding ons toe om een verwerking van de Bancontact-transactie te leveren aan tarieven die aantrekkelijker zijn voor de handelaars".

Volgens een recent onderzoek in opdracht van Adyen vertegenwoordigen de transacties via smartphones en tablets vandaag 20% van de e-betalingen in België. Een cijfer dat 10% lager ligt dan het wereldwijde gemiddelde van 30% en tevens achterophinkt tegenover het Verenigd Koninkrijk (46,9%) en Nederland (32%).

Wat nog een sterk potentieel overlaat voor de ontwikkeling van de mobiele betalingen in ons land.
 

Back to top button
Close
Close