Xaxis lanceert de eerste programmatic digitale radiocampagne in België

Xaxis heeft in België het eerste product gelanceerd voor het programmatic aankopen van publiek op de markt van digitale radio.

post-image-3

De consumptie van streaming muziek blijft maar stijgen, en de adverteerders zijn dan ook verplicht om deze evolutie te volgen en te innoveren, willen zij hun doelpubliek bereiken daar waar het zicht bevindt.

Met  Xaxis Audio, dat geïntegreerd is in het Data Management Platform van Xaxis, kunnen de adverteerders online radio-inventaris in real time aankopen en tegelijkertijd een afgebakend doelpubliek bereiken,  en zo dus hun audiocampagnes integreren in hun digitale strategie.

"De programmatic platformen waren oorspronkelijk bedacht voor de aankoop van banners en online video. Met programmatic radio zetten wij een grote stap vooruit naar het aankopen van traditionele media in programmatic vorm", aldus Frederik Dooms, Directeur bij Xaxis België. "Het spreekt vanzelf dat zich richten naar een specifiek publiek op verschillende media tegelijkertijd een meerwaarde betekent voor een mediastrategie. Wij kunnen zo bepalen hoe en of een gebruiker blootgesteld was aan een campagne via een banner, video of audiospot".

Xaxis heeft deze eerste programmatic audiocampagne gelanceerd met het agentschap Maxus. Maxus heeft in Sunweb de ideale adverteerder gevonden om een programmatic audiocampagne te lanceren. Volgens Britt Luyten, Head of Comms Planning bij Maxus België, is "Sunweb voortdurend op zoek naar nieuwe opportuniteiten om zijn boodschap naar zijn publiek te brengen, en is het niet bang om innoverende nieuwe oplossingen te proberen. Sunweb was dus de ideale partner om de eerste programmatic radiocampagne te lanceren in België. Dankzij Xaxis Audio heeft Sunweb een bijkomende reach bereikt en hebben wij een listen-through-rate van meer dan 95% gezien op platformen zoals iTunes, Deezer en TuneIn".

Back to top button
Close
Close