Google organiseert gratis e-commerce opleidingen voor de KMO

De internetreus lanceert de campagne "Groeimotor", die de online performantie van de Belgische KMO moet stimuleren. Een programma met 6 opleidingen in digitale marketing dat 10.000 medewerkers zou moeten bereiken.

post-image-3

De internet-economie vertegenwoordigt 3% van het BBP, een cijfer dat duidelijk lager ligt dan dat van Nederland, en België op de 20e plaats zet van de 34 OESO-landen.

"De Belgische KMO grijpt de kansen voor groei die het internet biedt onvoldoende aan ", zo menen vicepremier en minister van de Digitale agenda Alexander De Croo en federaal minister belast met de KMO Willy Borsus.

De politici hebben daarom beslist hierin verandering te brengen door een "Digitale Ronde" te organiseren, die de bedrijven moet sensibiliseren voor het feit dat de digitale technologieën twee keer sneller nieuwe jobs creëren en 50% meer kans bieden om producten en diensten in het buitenland te verkopen.

Concreet heeft Vlaams minister van Economie en Innovatie Philippe Muyters een actieplan uitgewerkt over e-commerce in samenwerking met Google. Het initiatief mondt vandaag uit in het  "Google Groeimotor " programma, dat berust op gratis praktische opleidingen die in heel België georganiseerd worden. De KMO kunnen zo digitale vaardigheden verwerven om zich sneller te kunnen ontwikkelen.

De eerste reeks opleidingen, georganiseerd in tal van steden in het land, in samenwerking met VOKA, UNIZO en Syntra, zal in november 2015 van start gaan. Het is  uiteindelijk de bedoeling om 10.000 mensen te vormen in 2015 en 201.

Hoe u inschrijven op de opleidingen?
De datums en steden zullen aangekondigd worden via de site Groeimotor, en informatie kan verkregen worden bij de plaatselijke kantoren van VOKA, UNIZO en Syntra. De eerste reeks opleidingen zal in november 2015 van start gaan, en de inschrijvingen hiervoor zijn nu al open.
 

 

Back to top button
Close
Close