Wie is volgens LinkedIn de beste Belgische marketeer?

LinkedIn, het grootste professionele sociale netwerk ter wereld, stelde vandaag de top 10 voor van de `most engaged marketers` op zijn platform in België.

post-image-3

LinkedIn heeft de activiteiten op zijn site bekeken van mensen die momenteel werkzaam zijn in marketing, communicatie en/of sociale media bij een beursgenoteerd bedrijf met meer dan 50 medewerkers.

Volgens LinkedIn zijn "geëngageerde marketeers professionals die een relatie opbouwen met merken en mensen die hen verschillende dingen kunnen leren, die zich aansluiten bij groepen waar zij een relevante bijdrage kunnen leveren en die hun kennis ontwikkelen door content te ontdekken, te creëren en te delen".

De meest geëngageerde marketeer van België is Philippe Ruttens, Senior Manager Marketing & Communications bij Accenture. Volgens hem zou elke marketeer een digitale marketeer moeten zijn in 2016. "Dat vereist een constante online aanwezigheid en een evenwichtige mix van content die uw eigen competenties en die van het bedrijf uitdrukken. Helpen, en niet verkopen, blijft een belangrijke prioriteit".

Op de tweede plaats staat Sofie Geyskens, Retail & Marketing Consultant bij Samsung; ook zij is een aanhanger van het platform omwille van zijn content: "Door content te delen die betrekking heeft op mijn expertisegebied, heb ik de mogelijkheid om nog meer relevante relaties aan te knopen en mijn profiel in de verf te zetten".

De top 10

  1. Philippe Ruttens - Senior Manager Marketing & Communications, Accenture
  2. Sofie Geyskens - Retail & Marketing Consultant, Samsung
  3. Steven Eggenstein - Digital Director, CapGemini
  4. Marilien Poelmans -  Brand Communications & Digital manager, Philips
  5. Panarese Eva - International Marketing Lead, Shire Pharmaceuticals
  6. Dorien Aerts - SMB MarCom Manager Benelux, Microsoft
  7. Romeo Baertsoen - VP Strategic Marketing, Barco
  8. Michiel Sallaets - Press Relations Officer/Woordvoerder, Binck Banck (nu Communications Manager Benelux bij Google)
  9. Siviglia Berto - Events & sponsoring officer, Delta Lloyd
  10. Vincent Andries - Marketing Manager Books & Entertainment, Bol.com

"LinkedIn is meer dan een netwerktool, het is een marketinginstrument voor u als individu, maar ook voor het bedrijf waarvoor u werkt. Door rich content te creëren, door die te delen en erover te discussiëren, draagt u actief bij aan de versterking van uw eigen profiel en dat van het bedrijf waarvoor u werkt", aldus Marcel Molenaar, country manager LinkedIn voor de Benelux. "De mensen zullen weten waar u te vinden indien u uw expertise op bepaalde gebieden aantoont. Iedereen moet zichzelf op de kaart zetten."

Om tot dit klassement te komen werd rekening gehouden met volgende argumenten om zo de `engagement score` op het netwerk te beoordelen:

  • Het aantal keren dat men inlogde. Daarbij woog het aantal inlogs in de laatste 3 maanden het zwaarste door.
  • Het aantal gevolgde bedrijven. Daarbij woog het aantal gevolgde bedrijven in de laatste 3 maanden zwaarder door.
  • Het aantal gevolgde groepen. Ook hier werd er meer belang gehecht aan het aantal groepen dat in de laatste 3 maanden toegevoegd werd.
  • De leden die groepen beheren van meer dan 250 leden genieten ook van een positieve invloed.
  • Het aantal shares op het platform in de laatste 3 maanden. Denk hierbij aan nieuws over het bedrijf, diverse nieuwsberichten, …
  • Het aantal bezoekers op het platform in de laatste 3 maanden.
  • Het aantal verschillende pagina`s bezocht door de leden. Bijvoorbeeld openstaande betrekkingen, nieuws, bedrijfspagina`s, groepen, enz. Dit zegt veel over de kwaliteit van de bezoeken en het engagement op het platform.

 

Back to top button
Close
Close