Twitter lanceert een nieuw reclameformaat en geeft de investeerders nieuwe hoop

Het microblogging netwerk Twitter heeft een nieuwe dienst voorgesteld waarbij reclame vertoond kan worden op pagina`s die de internauten raadplegen wanneer zij niet aangemeld zijn op hun account, waardoor de adverteerders toegang krijgen tot een potentiële markt van een half miljard gebruikers per maand.

post-image-3

Tot nu toe hadden adverteerders die van Twitter gebruik maken, slechts toegang tot een 320 miljoen  maandelijks actieve gebruikers die op hun account inloggen.

Maar voortaan zal hun reclame ook de internauten bereiken die een tweet raadplegen, zonder daarom in te loggen, of zelfs zonder een account te hebben, bijvoorbeeld via een zoekopdracht op Google. Dit potentiële publiek wordt geschat op 500 miljoen mensen per maand.

De Amerikaanse groep heeft niet verduidelijkt hoeveel bijkomende reclameontvangsten hij hoopt te beuren uit dit nieuwe aanbod.

In het begin zullen de reclametweets en -video`s enkel via de computer te zien zijn, en niet op mobiele toestellen.

Het bedrijf test zijn nieuwe aanbod uit met enkele adverteerders in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Japan en Australië en is van plan dit uit te breiden naar andere markten.

Geconfronteerd met de vertragende groei van zijn aantal abonnees doet Twitter nu inspanningen om nieuw bronnen van inkomsten te vinden, terwijl het ook meerdere innovaties uitbrengt. Zo heeft het woensdag een test aangekondigd met een functie waarbij de tweets gesorteerd worden op hun relevantie en niet langer in omgekeerde chronologische volgorde getoond worden.

Deze initiatieven worden aangestuurd door CEO Jack Dorsey, die in oktober terug de leiding van de groep op zich nam en tracht de vele investeerders gerust te stellen.

(via Reuters)

Back to top button
Close
Close