Connect with us

Belgische startup strijdt tegen fraude met diploma`s

woman-sunglasses

Start-up

Belgische startup strijdt tegen fraude met diploma`s

Belgische startup strijdt tegen fraude met diploma`s

"Volgens onze berekeningen kost de fraude met competenties de Europese bedrijven ongeveer 8 miljard euro per jaar, wat meer dan 200 miljoen euro betekent voor België. Dit kan dramatische gevolgen hebben, zowel voor de werkgever, op operationeel vlak, als voor de fraudeur, op vlak van zijn reputatie en dus zijn professionele toekomst", zo legt Pierre David Dewaele ons uit, medeoprichter en CTO van CVTrust.

In 2010 heeft het team van de Belgische startup CVTrust een efficiënt en snel systeem op poten gezet, Smart Certificate, dat de transparantie wil verhogen van de informatie in de wereld van het onderwijs en de professionele opleidingen. Deze startup laat instellingen toe om diploma`s en andere opleidingsattesten uit te geven, te beheren, te waarborgen en te beschermen, door ze te digitaliseren. Zodra de diploma`s gedigitaliseerd zijn, kunnen zij via een webplatform op elk moment geraadpleegd worden, zowel door de academische instelling als de student en, wanneer de student dit beslist, ook door de werkgever.

Concreet zal de afgestudeerde zijn attesten op dit beveiligde webplatform kunnen bewaren en raadplegen, waarbij hij op elk moment, waar ook, instant toegang heeft, wat dus elk verlies uitsluit. Hij zal zijn academische vaardigheden kunnen delen op de sociale netwerken (Facebook of LinkedIn) of via mail middels een elektronische getekende PDF en hyperlinks van de digitale documenten. Deze oplossing zal de academische instellingen toelaten zich tegen fraude en namaak te beschermen, hun administratieve kosten te verlagen en contact te bewaren met de alumni. En tot slot betekent Smart Certificate een tijdsbesparing voor de rekruteerders want zij kunnen de informatie met één enkele klik verifiëren.

Momenteel wordt de oplossing in Europa reeds toegepast door onder andere IMD in Zwitserland, HEC Parijs en INSEAD in Franrijk, naast Solvay Brusssels School in België, maar ook in de VS door het MIT SLOAN School of Management. Steeds meer academische operatoren passen het idee toe om te evolueren naar het tijdperk van de digitalisering.

Door Antoine Gérard

Snelle tips

Bent u op zoek naar een reclamebureau?
Onze partner Sortlist helpt u de ideale partner te vinden!

Vind mijn reclamebureau
Click to comment

Subscribe to our weekly

Newsletter

Vacatures

Senior marketeer

Touring Verzekeringen / Touring Assurances

Senior marketeer

Business Analyst Customer Experience

Touring Assurances/ Touring Verzekeringen

Business Analyst Customer Experience

Digital marketing expert

Uitgeverij VAN IN

Digital marketing expert

Inside Magazine
Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top