Social media posts waardevoller dan ooit met Flowbox

Elke dag opnieuw worden ontelbare meningen, uitspraken, foto’s… gedeeld via sociale media. De ene al waardevoller dan de andere. Dit voorjaar lanceert het content marketing agentschap Smart Media de online tool Flowbox om net die waardevolle posts op te speuren en te verzamelen. En dat is goed nieuws.

post-image-3

Een trending hashtag op Twitter, een succesvolle blog of een prikpord op Pinterest over trouwdecoratie: we delen continu informatie op internet, zogenaamde user generated content. Let wel: informatie die we belangrijk en interessant genoeg vinden om te delen met onze internetvrienden. Maar die posts kunnen ook belangrijk en interessant zijn voor bedrijven. Flowbox, een nieuw content management systeem, geeft nu de mogelijkheid om net die bijdragen op een eenvoudige manier te verzamelen, beheren, modereren en analyseren. Zo kunnen ondernemingen hun producten en diensten beter afstemmen op hun doelpubliek en via hun klanten hun boodschap verspreiden.

Want het potentieel van onze social shares is enorm. Sinds enkele jaren is content marketing dan ook al wat de klok slaat. Daarbij wordt een stroom van waardevolle en relevante content voor het doelpubliek gecreëerd, om het vertrouwen in een merk of product te vergroten. Volgens Forbes zijn de budgetten die B2C marketers vorig jaar uittrokken voor content marketing gestegen tot 32 procent van het volledige marketingbedrag in tegenstelling tot 25 procent in 2014.

Niettemin blijft het de oefening om relevante content te blijven produceren. Laat staan hoe je de effectiviteit van zo’n campagne meet of de betrokkenheid van de lezer versterkt. De consument is namelijk een kritisch en alert beestje geworden  voor mogelijke commerciële boodschappen. Het eenrichtingsverkeer verdwijnt stilaan van de radar en maakt plaats voor interactiviteit tussen consument en bedrijf.

Op zulke  interactiviteit zal de nieuwe technologie Flowbox van Smart Media gretig inspelen. Deze tool komt nog dit voorjaar uit  en genereert via sociale media een stroom van relevante user generated content. Via hashtag campagnes kunnen ondernemingen zelf selecteren welke bijdragen verschijnen op hun website of display op beurzen of events . De consument wordt via een gepersonaliseerde social hub direct betrokken bij het merk.

Daarnaast kun je Flowbox ook vergelijken met mond-tot-mondreclame, nog steeds een van de meest efficiënte marketingstrategieën. Niet alleen bij familie, vrienden of kennissen, maar ook online zoeken we naar recensies, meningen en getuigenissen die uiteindelijk de aanzet kunnen geven tot een aankoop. Flowbox laat mensen niet meer zoeken, maar creëert een digitale community van bestaande en potentiële klanten die informatie met elkaar kunnen uitwisselen. Anderzijds kunnen ondernemingen hun boodschap via die communities uitsturen naar een groter en breder, maar wel specifiek publiek. Mark our words: social media posts worden waardevoller dan ooit.

Info over Smart Media en contactgegevens

Met de lancering van Flowbox wil Smart Media Agency zich nog sterker op de kaart zetten. De snelle groei van de Belgische afdeling, gevestigd in Antwerpen, heeft sinds 2012 verschillende deuren geopend. Naast themabijlagen bij Het Nieuwsblad, Knack, Gazet Van Antwerpen, Krant Van West-Vlaanderen, L’Avenir en Le Vif/L’Express host Smart Media op dit moment 30 thematische webplatformen. Bovendien zal Smart Media in 2016 de ook in Nederland online platformen creëren en een nieuw kantoor openen in Hamburg. 

Vraag meer informatie over Smart Media Agency of Flowboxflowbox@smartmediaagency.be

Contact:

Smart Media Agency

Leysstraat 27, 2000 Antwerpen

03/289.19.40

meerinfo@smartmediaagency.be

www.smartmedia-agency.com

 

 

Back to top button
Close
Close