Connect with us
DATA Summit

Mobile-first klantervaringen

woman-sunglasses

Advertorial

Mobile-first klantervaringen

Mobile-first klantervaringen

Wanneer hebt u voor het laatst op uw smartphone gekeken? Een paar minuten geleden? Of misschien een paar seconden geleden? Het kan zelfs zijn dat u dit artikel op uw smartphone leest, op weg naar uw werk, of lekker ontspannen op uw tablet op de bank thuis.

Het punt is dat mobiel hot is. Het is zelfs zo belangrijk geworden dat Google afgelopen jaar onthulde dat mobiel zoeken inmiddels het zoeken op de pc heeft ingehaald. Dit betekent in de praktijk dat we tegenwoordig meer informatie met onze mobiele apparaten zoeken dan met laptops of pc's.
Enorm belangrijk voor merken: dit is een herdefinitie van de manier waarop ze te vinden zijn. Maar het betekent ook dat de strijd om de aandacht van de consument nog heviger is geworden. De smartphones en andere intelligente apparaten ontwikkelen zich continu en beheersen de markt.
Deze mobiele consumenten kijken per dag gemiddeld ongeveer 1500 keer op zijn telefoon en communiceren er 177 minuten mee.  Hun gebaren, hun manier van handelen, hun methode om informatie te zoeken – van bedrijven wordt verwacht dat ze dit begrijpen en er naar handelen. Deze nieuwe generatie wordt gedefinieerd door een digitale, mobiele, directe en altijd interactief verbonden levensstijl. Ze zijn compleet anders dan uw traditionele klanten.
Dus om ze te begrijpen en te weten hoe ze denken, moet u uw mobile-first benadering van klantervaringen opnieuw definiëren en volledig overdenken. Hier zijn 4 methodes hoe u dit kunt aanpakken.
    •    Bekijk het traject van de klant helemaal opnieuw
Wie mobiele communicatie beschouwt als alleen maar een draagbare versie van de gewone website voor de pc, mist al snel een essentiële kans om goed met consumenten te communiceren. Want consumenten communiceren via elk platform anders, zelfs als ze dezelfde informatie zoeken.
Het is de hoogste tijd om minder gebruik te maken van generieke klikpaden en marketingtaal, of dit zelfs compleet af te schaffen. Probeer in plaats hiervan liever een mobiele ervaring te ontwerpen die consumenten helpt een traject te doorlopen dat rekening houdt met hun intenties en afgestemd is op hun behoeften binnen de betreffende context.
    •    Real-time micromomenten
Laten we eerst eens de vraag beantwoorden die iedereen zich stelt: wat zijn micromomenten en waarom hebben we het over ze? Micromomenten kunnen we definiëren als de ogenblikken waarop we in gedachten onze smartphone pakken als we een behoefte voelen. Of dit nu is om iets te leren, te ontdekken, te kopen of gewoon te bekijken, doet er eigenlijk niet toe.
Op zulke momenten zijn de verwachtingen van ons als consumenten het hoogst gespannen. We willen iets bepaalds, en we willen het meteen! We verwachten dat merken exact kunnen bieden wat we zoeken, op het betreffende apparaat of via het gebruikte kanaal – en wel ogenblikkelijk.
    •    Rebranding voor uw mobiele doelgroepen
Mobiele klanten definiëren loyaliteit niet via een merk, maar via hun behoefte aan een ervaring in combinatie met de betreffende context. Directheid en relevantie gaan loyaliteit overtroeven. Moderne klanten vinden merken aantrekkelijk die onmiddellijk aan hun behoeften voldoen.
90% van de gebruikers van een smartphone weet niet helemaal zeker van welk merk zij willen kopen en 65% focust meer op de relevantie van de informatie dan op het merk dat deze informatie aanbiedt. Intentie en context zijn dus alles wat mobiele klanten belangrijk vinden.
    •    Mobiele ervaringen op basis van context
Zoals we al zeiden, draait alles om intentie en context. Voor marketing binnen context houdt een effectieve strategie rekening met het klantgedrag, intenties, verwachtingen, platformen, de bijbehorende technologie en trends en ontwikkelt dan een infrastructuur voor content.
Het is de hoogste tijd dat merken relevant worden in hun acties, niet alleen in hun beloftes. Ze moeten beantwoorden aan behoeften binnen context, relevante informatie verstrekken, inzichten en gebruikerservaringen delen. Ze moeten ogenblikkelijk informatie geven en content, beoordelingen en ervaringen van andere klanten beschikbaar maken.


Stem uw activiteiten af op mobiele communicatie
Maar liefst 86% van de klanten heeft aangegeven dat ze bereid zijn om tot wel 25% meer te betalen voor een grandioze ervaring. Dat alleen zou al genoeg moeten zijn als drijfveer voor veranderingen.
Waar begint u met uw mobiele communicatie? Hoe past u zich aan en communiceert u met de nieuwe mobiele consument? Wissel van gedachten met Brian Solis, internationaal beschouwd als een van de meest prominente opinieleiders in bedrijfsinnovatie, in een webinar waarin we dieper ingaan op het gedrag van de mobiele consument en welke andere aanpak hiervoor nodig is. Of download het eBook van Sitecore hier – "Mobile is eating the world" (Mobiele oplossingen veroveren de wereld) van Brian Solis.

Click to comment
Mixx Awards 2017

Subscribe to our weekly

Newsletter

Vacatures

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top