Showpad haalt een record fondsen op van 50 miljoen dollar

Showpad, de startup uit Gent die gespecialiseerd is in content activation, heeft een Serie C-financiering afgerond van 50 miljoen dollar, aangebracht door Insight Venture Partners. De bestaande beleggers Dawn Capital en Hummingbird Ventures hebben eveneens deelgenomen aan deze nieuwe ronde. Met deze investering zal de groei versneld kunnen worden van de verkoop en marketing, en zullen de nodige veranderingen aan het platform kunnen geschieden.

post-image-3

De Serie C-investering komt er na een snelle groei van het wereldwijde cliënteel en de geografische expansie van Showpad. Het bedrijf heeft zijn omzetcijfer in de laatste vier jaar meer dan verdubbeld.

Met honderden klanten wereldwijd, waaronder BNP Paribas, Saint Gobain, Johnson & Johnson, bioMérieux, Econocom en Kimberley-Clark, helpt Showpad tal van bedrijven om hun content ten volle te valoriseren. Het Showpad-platform focust zich momenteel op de productiviteit van de verkopen en van de marketing.

"De analyses schatten dat 60 tot 70% van de content van een bedrijf nooit gebruikt wordt, voor het merendeel omwille van inefficiënte organisatie ervan of omdat de content niet relevant geacht wordt. Wij hebben Showpad bedacht om dit probleem op te lossen door een uniek platform te creëren dat de efficiency verhoogt, door de toegang tot de content van het bedrijf simpeler, vlotter, deelbaar te maken en de commerciële impact ervan te meten", legt ons Pieterjan Bouten uit, co-CEO en medeoprichter van Showpad.

Showpad kondigt nu tevens de lancering aan van twee nieuwe producten om content te verdelen vanuit gmail en een CRM, wat het aanbod nog sterker maakt.

Back to top button
Close
Close