Het digitale recept van The Reference voor Imperial Meat Products

Het bedrijf Imperial Meat Products, gekend voor zijn merken Aoste, Marcassou, Justin Bridou en Bistro, koos ervoor om met het agentschap The Reference samen te werken voor het bedenken van twee nieuwe sites en een sociale strategie, die de merken Aoste en Marcassou meer zichtbaarheid moeten geven. Een analyse.

post-image-3

Imperial Meat Products geniet van een goede offline communicatie, maar heeft beslist om ook in de digitale kanalen te investeren die tot nu ontbraken. En het is het agentschap The Reference dat belast werd met het aanprijzen van de verdiensten van de producten op het web en het aanbieden van verleidelijke recepten aan de gebruiker.

The Reference heeft Imperial Meat Products bijgestaan bij het uitwerken, de lay-out en de redactie van de content voor de nieuwe website van de merken Aoste en Marcassou. Het logisch gevolg? De metingen van de twee sites verfijnen en de digitale communicatiekanalen voor de twee merken op punt stellen.

Een eerste fase werd gewijd aan de aanmaak en het beheer van de Facebookpagina`s van Aoste en Marcassou door het social team van The Reference. Het voornaamste doel was de waarden van de merken vertalen in een aanpak, gericht naar de sociale media. De betrokkenheid van de klanten ten opzichte van het merk moest ook versterkt worden. Het agentschap The Reference heeft daarom een content-strategie uitgewerkt die draait rond het opstellen van een origineel en creatief verhaal, geïllustreerd met smakelijke afbeeldingen.  

Dankzij een goed uitgekiende retargeting strategie ondersteunt het agentschap de bekendheid van het merk ook op digitaal vlak. De doelgerichte publicitaire content stimuleert een organische groei en laat de community mooi groeien. Zo behaalt men een duidelijker engagement bij de fans, met als uiteindelijk doel hen een snellere en gebruiksvriendelijkere klantendienst te leveren.

Back to top button
Close
Close