Connect with us

Virtual Reality inzetten voor de verkoop

woman-sunglasses

Innovation

Virtual Reality inzetten voor de verkoop

Virtual Reality inzetten voor de verkoop

Wat is het effect van een nieuwe lamp, structuur of een nieuwe armatuur op een salon, de lobby van een hotel of een commerciële ruimte? Delta Light, een in West-Vlaanderen gevestigde fabrikant van architecturale verlichting, biedt een nieuwe virtuele ervaring aan om dit te ontdekken.

"U het echt de indruk dat u zich middenin deze ruimten bevindt", legt Mathieu De Raeve uit, verantwoordelijke digital marketing.

Het simpelweg presenteren van een collectie producten op een beurs is tegenwoordig niet langer de waarborg dat de aanwezigheid op die beurs succesvol zal zijn. Het is minstens even belangrijk om een ervaring te laten beleven. Een boodschap die Delta Light goed begrepen lijkt te hebben.

Op zijn stand treft men bezoekers aan die, voorzien van futuristische headsets, om zich heen kijken. Een scène die misschien gek kan lijken voor wie niet vertrouwd is met virtual reality. Dat is een technologie die u volledig onderdompelt in een fictieve wereld. Ideaal om het lichteffect te tonen van een nieuw profiel of een nieuwe armatuur.

Drie ruimten, drie toepassingen
"De bezoekers van onze stand kunnen een VR bril of een zwarte Google cardboard opzetten. Voorin deze bril of de cardboard zit uw smartphone, waarmee u via www.deltalight.com/vr drie virtuele ruimten kunt bezoeken: een appartement, een lobby, en een commerciële ruimte. In elk van deze ruimten staat het nieuwe Split-it profiel centraal. Wij hebben het in maart gelanceerd tijdens de professionele beurs Light+Building in Frankfurt, tegelijkertijd met de VR toepassing. Een systeem met een profiel is voor veel mensen tamelijk abstract. Met VR kan men alle mogelijkheden ervan ontdekken."

Nieuwe gebruikservaring
Architecten, binnenhuisontwerpers en verlichting designers ervaren het lichteffect alsof zij zelf in de ruimte aanwezig waren. "VR zorgt voor een totaal nieuwe gebruikservaring. U zal dingen `in het echt` ontdekken. De beleving is intenser en blijft langer hangen. Dankzij deze weergave kunnen designers zich bovendien meteen een idee vormen van de manier waarop een armatuur of een profiel op de meest optimale manier geplaatst kan worden."

Het gebruik van virtual reality is duidelijk DE trend van het jaar bij de marketing specialisten.

Snelle tips

Bent u op zoek naar een reclamebureau?
Onze partner Sortlist helpt u de ideale partner te vinden!

Vind mijn reclamebureau
Click to comment

Subscribe to our weekly

Newsletter

Vacatures

Senior marketeer

Touring Verzekeringen / Touring Assurances

Senior marketeer

Business Analyst Customer Experience

Touring Assurances/ Touring Verzekeringen

Business Analyst Customer Experience

Digital marketing expert

Uitgeverij VAN IN

Digital marketing expert

Inside Magazine
Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top