Deliveroo haalt 275 miljoen dollar op en zet zijn klim verder

Deze 5e ronde onder leiding van Bridgepoint, DST Global en General Catalyst, ligt in de lijn van de geslaagde internationale expansie van Deliveroo in de laatste 8 maanden.

post-image-3

Sinds zijn laatste fondsenwerving in november 2015 heeft Deliveroo een groei neergezet van meer dan 400%, terwijl zijn activiteit al rendabel geworden is op verschillende markten waar zijn dienst ingevoerd is, zelfs al is dat nog bij een minderheid van de gevallen.

In diezelfde periode heeft Deliveroo zijn dienst gelanceerd in 29 nieuwe steden, is partner geworden van 9000 nieuwe restaurants, en deed het beroep op de diensten van 6500 extra afleveraars om te kunnen beantwoorden aan de groeiende vraag naar maaltijden op zijn platform. De dienst is erin geslaagd om het toch al hoge loyalty niveau bij zijn klanten nog te verbeteren, terwijl het nog altijd een levertermijn van gemiddeld 30 minuten kan behouden. Bij ons heeft het faillissement van Take Eat Easy het bedrijf een extra markt en trouw cliënteel bezorgd.

Het wereldwijde platform heeft trouwens belangrijke stappen gezet in zijn ontwikkeling, onder andere via de uitbreiding van zijn dienst tot het leveren van ontbijten, expresse-ontbijten en alcohol. Ook een dienst speciaal voor bedrijven werd gelanceerd.

De nieuwe fondsen zullen volgens de directie gebruikt worden om enerzijds de Deliveroo dienst verder uit te breiden op de markten waarop het bedrijf al aanwezig is, en zijn internationale expansie voor te zetten. Anderzijds zullen deze fondsen de ontwikkeling kunnen versnellen van projecten zoals RooBox, een baanbrekend initiatief waarbij restaurateurs een door Deliveroo geleverde keuken kunnen delen.

Ter herinnering, Deliveroo met zetel in Londen werd in 2013 opgericht door Will Shu en Greg Orlowski.

Back to top button
Close
Close