De `promoted stickers`, een nieuwe business voor Twitter?

Na het succes van de klassieke stickers à la Snapchat, lanceert Twitter nu de `promoted stickers`, oftewel gesponsorde stickers.

post-image-3

De stickers zijn statische afbeeldingen waarmee de Twitter-gebruikers een creatieve toets op hun foto`s kunnen aanbrengen en het resultaat met de hele wereld delen. U kunt één of meerdere stickers op een foto `plakken` om die persoonlijker te maken. De functie bevat ook een zoektool: door op een sticker te klikken ziet u alle foto`s die dezelfde sticker gebruikt hebben.

De `promoted stickers` , ontwikkeld door merken, zullen verkrijgbaar zijn juist onder de lijst met de basis stickers, vergezeld van de naam van de sponsor en de hashtag van de campagne. Een mooie kans voor de merken die hun bekendheid willen verbeteren, want zij kunnen hun eigen stickers ontwerpen en die aan de gebruikers aanbieden.

Pepsi is de eerste om de nieuwe functie bij Twitter toe te passen. Het frisdrankmerk heeft 50 gesponsorde stickers gecreëerd die in een tiental landen beschikbaar zullen zijn. Onder deze stickers vindt men emoji`s die al verkocht worden en op de flessen van het merk staan. De volgende partners zullen echter beperkt worden en kunnen enkel 4 of 8 nieuwe stickers tegelijkertijd uitbrengen.

Twitter heeft geen exacte datum aangekondigd voor de lancering van deze nieuwe vorm van publiciteit, maar de eerste gesponsorde stickers van Pepsi zouden al snel beschikbaar moeten zijn.

Alison Druart (st)

Back to top button
Close
Close