KFM 2016: KIDS REPUBLIC kids & familie marketing congres.

In het buitenland is het de normaalste zaak van de wereld, maar in België heerst er nog geen echte cultuur van kids- en familiemarketing.

post-image-3

Toch kan je heel veel winnen met een aangepaste benadering naar deze twee doelgroepen. Dat is het onderwerp van het 2-daagse Kids & Family Marketing Congress, dat plaatsvindt op 19 en 20 september in Zellik. Dit event – een organisatie van KIDS REPUBLIC – richt zich naar marketing managers, brand managers, publishers, digital managers en agencies.

Op het programma staan een dertigtal sprekers uit België, Duitsland, Nederland, US en Frankrijk. De eerste dag focust op kids marketing, de tweede congresdag focust op family marketing. Terwijl de voormiddagen eerder theoretisch getint zijn, zijn de namiddagen eerder gewijd aan cases en panels. En uiteraard zijn er ruime mogelijkheden tot networking.

Power to the kids

Kinderen hebben niet alleen zelf een behoorlijke koopkracht, ze beslissen ook mee in de aankopen van hun ouders. Daarenboven blijven merkvoorkeuren die op jonge leeftijd worden gemaakt, dikwijls tot ver in de volwassenheid. Een goede communicatie naar kinderen is dus zeer belangrijk voor de merken, aangepast aan hun (snel evoluerende) mogelijkheden en mentaliteit. Maar ook voor het kind zelf is confrontatie met reclame belangrijk; enkel dankzij blootstelling aan marketing is het in staat om ‘ad awareness’ te creëren.  Bij dit alles komen natuurlijk talrijke wettelijke en morele aspecten kijken.

Tijdens de eerste KFM2016 conferentiedag bieden binnen- en buitenlandse sprekers inzicht in talloze aspecten van Kids Marketing, doorspekt met inspirerende cases. Er komt ook een kids panel aan het woord, zodat u rechtstreeks uw vragen aan uw doelgroep kunt stellen.

Mama’s & (nieuwe) papa’s

Hoe staat het met het aankoopgedrag van jonge ouders? Studies tonen dat in de periode van de eerste zwangerschap, en de maanden erna, jonge ouders ingrijpende wijzigingen doorvoeren in hun mentaliteit en consumptiegedrag. Maar ook de ouders zelf evolueren. Er is die ‘nieuwe’ papa, en ook de oudste millennials zijn reeds ouders geworden: ze pasten hun millennial-attitude aan aan hun nieuwe situatie, waardoor een nieuw type ouders ontstond.

De tweede KFM2016 conferentiedag gaat dieper in op theoretische en praktische aspecten van marketing naar families, mama’s en papa’s. Ook deze dag bevat verrassende cases uit binnen- en buitenland.

Praktisch

Het volledige programma en het inschrijvingsformulier vindt u op www.kfm2016.com.
Meer info over de organisator van het congres, het kids & family marketing agency KIDS REPUBLIC, vindt u op www.kids-republic.be.

#KFM 2016
19 september: Kids Marketing Day
20 september: Family Marketing Day

Voor beide dagen kan men zich afzonderlijk inschrijven, maar ook de aankoop van een combi-ticket is mogelijk. Tot 3 september zijn er early-bird kortingen.

Back to top button
Close
Close