De Belgische startup CentralApp haalt €500.000 op

De Brusselse startup heeft een fondsenwerving van 500.000 euro afgerond bij verschillende business angels, om daarmee de ontwikkeling van zijn oplossing voor het beheer van de  online aanwezigheid te versnellen. Met deze oplossing kan men de website van een bedrijf aanmaken en beheren op 15 sites (zoals Facebook, Google of Yelp) zonder over enige technische kennis te beschikken. Het bedrijf telt al meer dan 1.000 klanten waaronder King Kong, Maison Dandoy, Le Chalet Robinson, Noordzee, Manhattn`s en Corica.

post-image-3

 

CentralApp heeft een alles-in-één oplossing ontwikkeld waarmee elk restaurant of handelszaak de twee belangrijkste elementen in handen krijgt voor een goede aanwezigheid op het web: een esthetische en performante website, en de aanmaak en update van het profiel van zijn zaak op 15 van de meest bezochte sites en apps (Facebook, Google, Foursquare, Yelp, enz.). Dit alles voor een tarief van 49 euro per maand.

"Met CentralApp wilden wij een simpele en betaalbare tool creëren waarmee een bedrijf  de nodige basisgegevens online kan plaatsen die nodig zijn om gevonden en gekozen te worden op het internet, en dat zonder dat er technische kennis of design nodig is", bevestigt Jean-Charles Vanderlinden, oprichter van CentralApp.

De restaurants of handelszaken kunnen gewoonweg naar de site van CentralApp gaan om er een account aan te maken en de informatie over hun zaak toe te voegen (foto`s, openingsuren of menu). Na het invullen van deze informatie zal het team van CentralApp het overnemen en de website en web-aanwezigheid uitwerken. De zaakvoerder kan zijn website en profielen nadien wijzigen vanop een centraal punt door enkel een formulier in te vullen.

De formule werkt al goed: "Wij hebben een vernieuwingspercentage van de contracten van 95%. Ik geloof dat, zodra een klant de oplossing ter hand neemt, hij verkocht is aan de eenvoud ervan en niet meer terug wil", zo merkt Pablo Castiel Gazier op, verantwoordelijke voor de commerciële ontwikkeling.

Een fondsenwerving om de oplossing te verbeten en internationaal te gaan
CentralApp, dat mag rekenen op de steun van met name Grégoir de Streel, Jean Zurstrassen en Thomas Vanderlinden, maakt van deze fondsenwerving gebruik om de centralisering nog verder door te trekken. Het lanceert integraties met gespecialiseerde tools om online te reserveren en bestellen. Een restaurant kan voortaan zijn CentralApp account koppelen aan zijn reservatiesysteem (bijvoorbeeld The Fork, Resengo) of aan zijn partner voor leveringen (zoals Deliveroo of Just Eat). Een schoonheidssalon van zijn kant kan het beheer van zijn agenda koppelen aan Treatwell.

"Het is niet onze bedoeling om alle gespecialiseerde tools te vervangen; wij centraliseren het beheer van alles wat dubbel is en wij bouwen een solide basis waarop de gespecialiseerde tools van onze partners geïntegreerd kunnen worden", legt jean-Charles uit.

Deze fondsenwerving zal CentralApp ook toelaten om naar nieuwe landen uit te breiden. De expansie zal op een gestaag ritme verlopen, om alle klanten de best mogelijke dienstverlening te blijven waarborgen.

"Wij zouden de oplossing sneller op nieuwe markten kunnen lanceren, maar wij zullen er bijzonder op letten om niet te snel te groeien, zodat we de tijd kunnen nemen om de nieuwe mensen die ons zullen vervoegen, goed op te leiden en dezelfde dienstverlening als vandaag te verzekeren", voegt Jean-Charles eraan toe.

Back to top button
Close
Close