Connect with us
DTSummit

87seconds plant haar vlag in Amsterdam

woman-sunglasses

Market news

87seconds plant haar vlag in Amsterdam

87seconds plant haar vlag in Amsterdam

Het videocommunicatie agentschap 87seconds opent een vestiging in Amsterdam, in navolging van Parijs, Lyon, Genève, en het hoofdkantoor in Brussel. 87seconds, gespecialiseerd in videoproductie en -strategie, is al langer actief in Nederland.

Uit een wereldwijd onderzoek van Cisco blijkt dat in 2020 het internet verkeer in West Europa voor consumenten voor 83%, en het zakelijke internet verkeer voor 66% uit video zal bestaan. In 2015 was dit respectievelijk al 66% en 40%. Het is dan ook niet verwonderlijk dat sociale media en het bedrijfsleven zich steeds meer toespitsen op videocommunicatie. Het voordeel van video om een boodschap over te brengen vindt daarom ook zijn intrede in de zakelijke  communicatie. Dat is waar het Belgisch creatief bureau 87seconds al 4 jaar de nadruk op legt.

“Nederland is binnen Europa koploper op het gebied van online video, en daardoor is het voor ons als Europese speler een logische stap om een fysieke locatie te openen in Nederland.” aldus de kersverse Country Manager Maarten van der Weijden. “Ook neemt de vraag vanuit Nederland toe. Zo hebben wij reeds klanten bediend als VolkerWessels, ABN AMRO en Redevco.”

Na uitbreidingen naar Parijs, Lyon en Genève, besluit 87seconds zich vandaag in hartje Amsterdam te vestigen, in de kantoren van Wework Metropool. 87seconds biedt het volledige portfolio van video diensten aan zoals 2D animatie, 3D animatie, VR, interview, 360°, reclames en video registraties. Om de dienstverlening te optimaliseren werkt het bedrijf met een zelf ontwikkeld online samenwerkingsplatform, waarop de opdrachtgever het productieproces van A tot Z kan volgen. De officiële lancering vindt plaats op 15 september bij Wework Metropool.

“Voor ons is een brede Europese aanwezigheid een voordeel, juist vanwege ons portfolio van ondernemingen die zich over de landsgrenzen bewegen, zoals Michelin, BNP Paribas, Ipsos en vele andere. Amsterdam is een belangrijke stap in de ontwikkeling van het bedrijf, maar we kijken alvast stiekem naar Spanje en Duitsland”, aldus Philip Swinnen.  

Snelle tips

Bent u op zoek naar een reclamebureau?
Onze partner Sortlist helpt u de ideale partner te vinden!

Vind mijn reclamebureau
Click to comment

Subscribe to our weekly

Newsletter

Vacatures

Inside Magazine
Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top