Connect with us

Belgische messaging app haalt €650.000 op

woman-sunglasses

Start-up

Belgische messaging app haalt €650.000 op

Belgische messaging app haalt €650.000 op

Chestnote, opgericht door ondernemers Tom Le Clef en Peter Wellens, heeft 650.000 euro opgehaald bij drie beleggers om zo zijn ontwikkeling verder te kunnen zetten. In een wereld waar alles altijd sneller moet, en wij overspoeld worden door instant messages, heeft Chestnote gekozen voor een contextuele boodschappendienst met "vergankelijke" boodschappen: boodschappen in tekst, video en audio die enkel gelezen, bekeken of beluisterd kunnen worden op een bepaalde plek of een bepaald tijdstip. De tijdspanne tussen de ontvangst van een boodschap en de opening ervan verrast bovendien de bestemmeling, die zo nog meer geïnteresseerd wordt. De app biedt verschillende oplossingen voor de gebruikers en de bedrijven.

Drie beleggers hebben vertrouwen geschonken aan Chestnote: Nova Reperta Holding, imec.istart (het incubatieprogramma van imec) en Martin Raeymakers (ex-AR Metallizing). Zij geloven in de toekomst van de app en hebben een budget vrijgemaakt zodat het bedrijf internationaal kan groeien en uitbreiden. Het opgehaalde kapitaal zal Chestnote helpen om de ontwikkeling van de app verder te zetten en om de gebruikers te dienen. Het team van Chestnote zal eveneens uitbreiden en de mobiele app zal Europees en internationaal gelanceerd worden.

Belegger Martin Raeymakers legt ons zijn betrokkenheid uit: "Volgens mij heeft een startup die slaagt drie kenmerken: een uitstekend commercieel concept, getalenteerde en gepassioneerde oprichters, en tot slot een solide financiële basis. Ik geloof in het potentieel van Chestnote, dat dé internationale app bij uitstek kan worden voor contextuele boodschappen. Het platform biedt ook fantastische mogelijkheden op vlak van marketing, aangezien het de interactie en engagement bij (potentiële) klanten kan versterken."

Op weg naar een internationale expansie
Peter Wellens, medeoprichter van Chestnote, legt uit: "Tom heeft het idee voor Chestnote gekregen nadat hij vrienden verloren had en hij daardoor (digitale) herinneringen aan hen miste. Hij heeft ook het nut begrepen van een applicatie waarmee men zowel met tijd als ruimte kan spelen. Wij hebben dit idee samen uitgewerkt, onder andere met steun van VLAIO en Start it@KBC. Deze kapitaalsverhoging stelt ons in staat om Chestnote een niveau hoger te tillen. De massale feedback van onze Belgische gebruikers laat ons toe om de app te verbeteren. De volgende uitdaging? Uitbreiden in Europa en de rest van de wereld. Wij zijn momenteel enkel actief in België, maar het is fantastische dat gebruikers uit de hele wereld beroep doen op onze app. Chestnote boodschappen werden al verzonden en ontgrendeld in niet minder dan 25 landen, van Argentinië tot Nieuw-Zeeland."

Contextuele boodschappen: de belangrijkste trend van 2017
Chestnote en zijn beleggers zijn overtuigd van het potentieel van een vergankelijke boodschap, die de bestemmeling enkel kan openen op de plek en het tijdstip dat de afzender gekozen heeft. Die kan zelfs een voorproefje toevoegen: een korte tekst van maximum 40 tekens, die meteen zichtbaar is en de verwachting en het verrassingseffect nog doet groeien.

Contextual messaging biedt een tegenhanger voor de ontelbare instant messages die wij elke dag verbruiken via de sociale media. Contextuele boodschappen wekken nieuwsgierigheid en versterken het engagement bij de bestemmeling, terwijl zij ook oneindige toepassingen bieden.

Welke zakelijke toepassingen?
De gebruikers van Chestnote kunnen op een bepaalde plek of bepaald tijdstip boodschappen ontvangen met verjaardagswensen, goede voornemens, aanmoedigingen of praktische reistips die hun vrienden hen zenden. Bedrijven en winkels kunnen een korting aan de bezoekers bieden, op het moment dat zij de winkel naderen. Het onderliggende idee is altijd een verrassingseffect toe te voegen - net zoals bij het uitpakken van een pakje - om zo een emotie op te wekken en engagement.

Sinds de lancering van de app in juli 2016 werden meer dan 125.000 boodschappen verstuurd. Chestnote werkt momenteel samen met Cirque de Soleil en de gemeente Knokke-Heist, waar momenteel, met de hulp van Chestnote,  een schattenjacht loopt voor de kerstaankopen. De Chestnote boodschappen kunnen eveneens gestuurd worden aan gebruikers die de app nog niet geïnstalleerd hebben op hun smartphone, wat de Chestnote community elke dag nog laat toenemen.

 

De Chestnote app kan gratis gedownload worden voor iOS en Android.

Snelle tips

Bent u op zoek naar een reclamebureau?
Onze partner Sortlist helpt u de ideale partner te vinden!

Vind mijn reclamebureau
Click to comment

Subscribe to our weekly

Newsletter

Vacatures

Business Analyst Customer Experience

Touring Assurances/ Touring Verzekeringen

Business Analyst Customer Experience

Digital marketing expert

Uitgeverij VAN IN

Digital marketing expert

Inside Magazine
Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top