Connect with us
Digital First

L`Oréal investeert in connected beauty met de eerste slimme haarborstel

woman-sunglasses

Innovation

L`Oréal investeert in connected beauty met de eerste slimme haarborstel

L`Oréal investeert in connected beauty met de eerste slimme haarborstel

L`Oréal heeft de lancering aangekondigd van een haarborstel met internetverbinding, een technologische innovatie in de schoonheidszorgen die de digital native gebruikers moet verleiden.

De borstel, die de internationale innovatieprijs ontving op de Consumer Electronics Show in Las Vegas, is getekend Kérastase, het merk van haarproducten van L`Oréal die enkel in de kapperszaken verkocht worden, in partnerschap met Withings (Nokia-groep) en de tech incubator van L`Oréal die in San Francisco gevestigd is.

"Het is de missie van de incubator om innovaties te brengen die nieuwe diensten en nieuwe soorten ervaringen kunnen creëren in de beautysector", zo verklaarde Guive Balooch, directeur van de in 2012 in San Francisco gecreëerde incubator aan Reuters. De slimme toestellen kunnen volgens hem een aanzienlijke invloed uitoefenen op de manier waarop men zijn haar en huid verzorgt.

Nadat het in 2015 van start ging in de connected beauty met "Makeup Genius", een app waarmee men op zijn smartphone de effecten van een virtuele maquillage kan simuleren, heeft L`Oréal de UV-patch La Roche Posay op de markt gebracht, waarmee men zijn blootstelling aan de zon kan meten en zo zijn zonnebescherming kan doseren. Het biedt ook, in negen pilootwinkels in de Verenigde Staten, een op maat gemaakte fond te teint van Lancôme aan, "Le Teint Particulier", die in 2017 breder uitgerold zal worden.

 

De Genius app van zijn kant werd al 20 miljoen keer gedownload, aldus een verheugde Guive Balooch, en er werd zopas een speciale versie voor de nagels gelanceerd.

De connected haarborstel is voorzien van sensoren waarmee informatie verzameld kan worden over de kwaliteit van het haar en de manier van borstelen. Deze informatie wordt dan doorgestuurd naar een mobiele app, die rekening houdt met de gewoonten van de gebruiker en zijn omgeving, om dan informatie en tips te geven over de producten die men zou moeten gebruiken.

De borstel zal midden 2017 te koop zijn aan een prijs onder de 200 euro in de Kérastase kapsalons, op de sites van het merk en ook op die van Withings.

(via Reuters)

Continue Reading

Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1064 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '')' at line 1' in /var/www/vhosts/digimedia.be/httpdocs/class/model1.php:54 Stack trace: #0 /var/www/vhosts/digimedia.be/httpdocs/class/model1.php(54): PDO->query('SELECT `id`, ...') #1 /var/www/vhosts/digimedia.be/httpdocs/content.php(566): Model->read(Array) #2 {main} thrown in /var/www/vhosts/digimedia.be/httpdocs/class/model1.php on line 54