Drie ex-boondogglers starten met advergames

Met meer dan 30 jaar gezamenlijke ervaring in de reclamesector starten David Prinsmel (Boondoggle, Square Melon), Peter Maasen (Boondoggle, Agency.com) en Jeroen Janssen (Boondoggle, LifeLabs) de digital product studio Happy Volcano.

post-image-3

Het Leuvense bedrijf specialiseert zich in het maken van games voor merken. Zowel voor korte campagnes als langere loyalty projecten.

“We merken jaar na jaar dat traditionele reclame steeds meer op weerstand stuit. Met een goed gemaakte advergame breng je op positieve manier je merk onder de aandacht van de consument.”, aldus Jeroen, business developer bij Happy Volcano.

Wat startte als een hobby, groeide al snel uit tot een volwaardige job. Vanaf januari stort het drietal zich dan ook 100% op Happy Volcano. Het bedrijf maakt niet enkel games, maar ook wat ze digital entertainment products noemen: apps en websites met een kwinkslag. Hun baseline The floor is lava omvat de bedrijfsvisie mooi. Je kan van alles een game maken en je bent nooit te oud om te spelen.

“Vooral bij millennials zien we een afkeer van reclame. Een digital entertainment product helpt een langdurige relatie op te bouwen met hen. Transparant en niet geforceerd.”, voegt lead developer Peter toe.

Het bedrijf werkt rechtstreeks met de betrokken merken, maar kan ook een ondersteunende rol aan agentschappen bieden. Zo kon Happy Volcano het afgelopen jaar o.a. Rabobank, VRT en de Frans-Belgische animatie studio Thuristar verblijden met een game.

“We zijn graag betrokken in een vroeg stadium, onze ervaring in games ontwerpen samen met de kennis die creatieven hebben over het merk zorgt voor een beter product.”, besluit art director David.

Naast games voor merken is Happy Volcano samen met auteur en theatermaker Joost Vandecasteele ook bezig met Winter, een narratief exploratie game. Partnerships met o.a. Oculus zorgt ervoor dat het trio ook in virtual reality op ontdekkingsreis gaat.

Back to top button
Close
Close