BNP Paribas wil 3 miljard euro investeren in het digitale

Deze 3 miljard zullen deel uitmaken van een programma dat een voortdurende stijging van het dividend en de winsten beoogt dankzij de nieuwe economieën en de digitalisering van de beroepen.

post-image-3

Het programma zou van 2017 tot 2019  "3,5 miljard euro besparingen moeten generen en 2,7 miljard euro jaarlijks weerkerende besparingen vanaf 2020, met een evenwichtige bijdrage van alle poten van de groeps", aldus een officieel persbericht.

Concreet, en ondanks de macro-economische en reglementaire "tegenwind" wil de bank zijn aandeelhouders een gemiddelde jaarlijkse groei van het nettoresultaat bieden van 6,5%. Om dit te bereiken zal de bank zich baseren op zijn nieuwe expansieplan 2017-2020, waarvan de details op 20 maart onthuld zullen worden.

De groep wil tevens zijn digitale transformatie versnellen door zowel een nieuwe klantervaring te implementeren als de digitalisering te versnellen en de operationele efficiency te verbeteren.

Hiervoor zal BNP Paribas verder bouwen op het succes van reeds begonnen initiatieven op vlak van producten, toepassingen en digitale platformen (zoals bijvoorbeeld Hello bank! En Wa! in Domestic Markets, Cepteteb en BGZ Optima in IFS, Centric en Cortex bij CIB),  van "Tech Labs" (zoals L`Atelier en l`Echangeur) en incubatoren (zoals de International Hackaton en Wai).

De Groep wil dus tussen 2017 en 2019 een 3 miljard euro investeren in dit programma, dat in diezelfde periode 3,4 miljard euro besparingen moet genereren en 2,7 miljard jaarlijks weerkerende besparingen vanaf 2020, met een evenwichtige bijdrage van alle poten van de groep.

Back to top button
Close
Close