Connect with us
Marketing Automation Summit

CIO onderzoek toont aan dat het Hybrid Cloud Model domineert

woman-sunglasses

Market news

CIO onderzoek toont aan dat het Hybrid Cloud Model domineert

CIO onderzoek toont aan dat het Hybrid Cloud Model domineert

De Cloud wordt het meest ingezet voor opslag en back-up. NetApp ondervraagt 750 Europese CIO’s en IT-managers over cloud-adoptie, veiligheid en General Data Protection Regulation (GDPR).

NetApp heeft de resultaten van haar eerste brancheonderzoek naar cloud adoptie in Europa bekend gemaakt. De reacties van 750 CIO’s en IT-managers uit Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk laten zien dat hybrid cloud het meest wordt gebruikt – meer dan de helft van de respondenten geeft aan dat zij een combinatie van private en public cloud gebruiken (69% in Duitsland, 61% in Frankrijk, 58% in het Verenigd Koninkrijk). Meer dan de helft van de ondervraagden noemt veiligheid als belangrijkste reden voor het gebruik van de cloud, wat laat zien dat het vertrouwen in cloudproviders doorgroeit. De cloud wordt in alle drie de landen het meest ingezet voor opslag en back-up.

 

Enkele gedetailleerde bevindingen van het onderzoek zijn:

· Respondenten uit alle drie de landen hebben een voorkeur voor de hybrid cloud. Ze werken echter wel met verschillende soorten partners: Lokale service providers als cloud partner zijn favoriet (26%). Hyperscalers (18%), grote cloud service providers en global system intergrators als cloud partner (17%) zijn minder populair.

· Veiligheid en de cloud gaan goed samen: Meer dan de helft van de respondenten (56%) geeft aan dat veiligheid de primaire reden is voor cloud-adoptie. Dit bewijst dat het toevertrouwen van data aan cloud providers niet als een risico wordt gezien, een indicatie voor verdere cloud-adoptie. Flexibiliteit (55%) en kostenbesparing (54%) worden ook veelvuldig genoemd als gebruiksreden voor de cloud.

· De cloud wordt het meest ingezet voor opslag en backup. Daarnaast wordt de cloud onder andere ingezet voor het opslaan van bestanden, als database en voor analyses en disaster recovery.

· Wetgeving rondom data blijft een uitdaging. Waar veel respondenten aangeven voldoende te begrijpen van de General Data Protection Regulation, geeft een deel van de respondenten toe niet te weten wat GDPR inhoudt (10% Verenigd Koninkrijk, 9% Frankrijk, 8% Duitsland).

 

Snelle tips

Bent u op zoek naar een reclamebureau?
Onze partner Sortlist helpt u de ideale partner te vinden!

Vind mijn reclamebureau
Click to comment
Marketing Automation Summit 2017

Subscribe to our weekly

Newsletter

Vacatures

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top