Start-up’s van The Birdhouse zijn na 3 maanden in 10 landen actief

Het acceleratorprogramma van The Birdhouse is een intensief traject van 6 maanden met wekelijkse coachingsessies door 30 ervaren mentoren en expertise van stevige partners, aan 0% equity stake. Naast mentorship, steunt The Birdhouse op nog drie andere belangrijke pijlers: ondernemingsvaardigheden, duurzame groei en netwerk. Deze pijlers vormen de rode draad in alles wat The Birdhouse doet voor haar start-ups tijdens het traject.

post-image-3

Na een tussentijdse evaluatie bij de huidige start-ups die in het programma zitten, is er vooruitgang te zien. Zo kenden ze bijvoorbeeld een uitbreiding van hun activiteiten naar het buitenland. Samen zijn de start-up’s in 10 landen actief, België meegerekend. Deze landen omvatten: Nederland, Tsjechië, Japan, Canada, U.S.A., China, Ierland, Luxemburg en Colombia.

Daarnaast haalden de start-up’s na drie maanden in het traject 1.540.000 euro funding op. “Opmerkelijk is dat dit bedrag in vergelijking met de funding van de start-ups vorig jaar, meer dan verdubbeld is,” merkt Jan-Willem Callebaut, founder van The Birdhouse op. “Daarenboven hebben de start-ups tot op vandaag een committed revenue van 3.644.408 euro. Ook hier is een grote sprong gemaakt ten opzichte van het voorgaande programma,” aldus Callebaut.

"Het belang van ervaren mentoren en een breed, kwalitatief netwerk heeft alvast zijn succes bewezen. Deze groei uit zich ook in het aantal nieuwe werknemers en de nog in te vullen job posities die de start-ups hebben. Tot slot hebben de inspirationele events, netwerklunches en meetings tussen mentoren en start-ups ook hun nut bewezen naar klantenrelaties toe: de start-ups hebben op slechts 3 maanden tijd een mooi gevulde klantenportefeuille gerealiseerd, met namen zoals Samsung, Knorr, Roularta en BASF," aldus Callebaut.

Nieuwe inschrijvingsronde

Na de resultaten van de vorige programma’s kondigt The Birdhouse zijn derde inschrijvingsronde aan voor Gent en Antwerpen. Opnieuw wordt er plaats gemaakt voor een vijftiental ondernemingen die gedurende 6 maanden op intensieve wijze zullen worden klaargestoomd voor versnelde groei.

Meer dan 30 ervaren mentoren coachen de geselecteerde start-ups. Elke start-up krijgt twee tot drie vaste mentoren toegewezen waarmee ze tweewekelijkse samenzitten. Onder de mentoren bevinden zich onder andere Conny Vandendriessche (voormalig oprichter Accent Jobs en CEO Stella P.), Harry Demey (CEO LDV United), Christophe Degrez (CEO Eneco Belgium), Pol Vanbiervliet (ex CEO Cisco Benelux) en Nicole Berx (Co-Founder The House of Marketing).

The Birdhouse is op zoek naar ambitieuze ondernemers met een goed businessplan, idealiter met een eerste prototype van hun product en een team dat klaar is voor groei.

Jan-Willem Callebaut maakt echter duidelijk: "The Birdhouse richt zich niet alleen tot technologische bedrijven, wat vaak de eerste impressie is wanneer we spreken over ‘start-ups’. Ook andere creatieve en innoverende projecten zijn meer dan welkom. Daarnaast besteden we ook aandacht aan maatschappelijk relevante projecten."

Deelnemers maken kans op 10.000 euro

The Birdhouse wordt sterk gesteund door partners Belfius, Securex en EY. Deze partners ondersteunen de start-ups in hun groeitraject door hen op geheel vrijblijvende wijze bij te staan met expertise over hun vakgebied.

Daarnaast biedt Securex voor deze derde inschrijvingsronde ook een prijzenpot van 10.000 euro aan. Daarvoor moeten ondernemers zich inschrijven voor het programma, geselecteerd worden om te komen pitchen voor de jury van mentoren en ter plekke hun pitch opnemen voor Securex.

Securex ondersteunt ondernemers in de uitbouw en groei van hun onderneming. Naast de verplichte administratie kan de ondernemer bij Securex terecht voor gepersonaliseerde coaching, een inspirerende coworkingruimte en mogelijkheid tot alternatieve financiering.

Inschrijven voor het nieuwe programma kan vanaf 17 april tot en met 21 mei via gobirdhouse.com.

Back to top button
Close
Close