Tech startup SoPRISM behaalt een AMMA Award

Het overkomt een startup niet gemakkelijk, maar SoPRISM heeft een AMMA Award behaald in de categorie "Innovation & Development of the Year". Deze prijs bekroont een startup die erin geslaagd is om zich op een concurrentiële markt toch te onderscheiden, in het bijzonder door de technologische vooruitgang van zijn oplossing. Om zijn groei te verzekeren heeft SoPRISM verschillende hoogtechnologische profielen aangeworven, wat zijn team op 9 personen brengt, waarvan twee "Data Scientists". Zij vormen de hoeksteen van het team dat aangevuurd en geleid wordt door Jonathan Mingoia en Angelo Geraci. Een succesverhaal dat nu bekroond werd met een AMMA Award.

post-image-3

Wetenschap ten dienste van de marketing

De krachttoer van SoPRISM is dat het bedrijf het merendeel van zijn middelen geïnvesteerd heeft in de research & development van zijn oplossing, om nu tot een eindproduct te komen dat zijn gelijke niet heeft op het Europese continent. De oprichters van de startup hebben goed begrepen dat de waarde niet de data op zich zijn, maar wel de verwerking en de analyse die ermee gemaakt wordt via een algoritme, en uiteraard ook de conclusies die hieruit getrokken worden ten behoeve van de marketing. De oplossing evolueert voortdurend dankzij het dagelijkse werk van de data scientists van het team en een partnerschap met het Social Media Lab van de UCL.

De Social Audience Profiling oplossing van SoPRISM biedt de mogelijkheid om een geselecteerde populatie te analyseren op basis van een categorisatie die haast alle behoeften van de markt dekt. De analyses combineren flexibiliteit en betrouwbaarheid dankzij de implementatie van robuuste basissen van statistische modellering en self-learning. Zo kan een hulpmiddel geboden worden dat optimaal helpt bij de besluitvorming en gemakkelijk in gebruik is.

Dr. Térence Delsate, Lead Data Scientist bij SoPRISM

Het publiek begrijpen om de marketingbeslissingen te optimaliseren

Zijn publiek met succes begrijpen en beheersen zijn vandaag twee onmisbare elementen voor de merken. Met de oplossing van SoPRISM kan men het inzicht in de gebruikers versterken door data te gebruiken afkomstig van de sociale netwerken. Door het genereren van persona en een zeer scherp inzicht in wat hen kenmerkt, kan het merk een zeer ver doorgedreven affiniteit ontwikkelen bij zijn gebruikers.

Na het karakteriseren van het publiek biedt de tool de mogelijkheid om cross-analyses te maken om zo de verschillende, meest representatieve persona van het publiek te identificeren en aan het licht te brengen.

Deze resultaten maken het mogelijk om veel specifieker met subcategorieën te werken door een verschillende boodschap te ontwikkelen voor elke afgelijnde doelgroep.

Internationale groei

Vandaag is SoPRISM actief op 12 markten, waaronder de belangrijkste Europese markten en de Verenigde Staten. De startup volgt voor zijn ontwikkeling een roadmap die voor de twee volgende jaren duidelijk afgetekend is. De teams baseren zich op hun ervaring met hun klanten om een oplossing te blijven co-creëren die steeds meer waarde genereert voor de markt.

De adverteerders gebruiken de oplossing om hun marketing performantie op verschillende niveaus op te krikken. Zo wil de automobielsector heel graag begrijpen welke segmenten van de bevolking geïnteresseerd zijn in "car sharing", om te kunnen beoordelen welke strategie het best afgestemd is op hun gebruikers. Op een ander niveau gebruiken de spelers uit de bank- en verzekeringssector de oplossing om te bepalen wat de verschillende segmenten van hun cliënteel onderscheidt, om hen dan op een gepersonaliseerde manier te kunnen bereiken.

Back to top button
Close
Close