Connect with us
DATA Summit

Linkman en Queromedia worden Onlyhumans

woman-sunglasses

Market news

Linkman en Queromedia worden Onlyhumans

Linkman en Queromedia worden Onlyhumans

De Antwerpse marketing- en advertisingbureaus Linkman en Queromedia gaan voortaan door het leven als Onlyhumans. Het nieuwe agency met thuisbasis in Post X wil de twee expertisedomeinen bundelen door te focussen op datagedreven marketing en creatieve storytelling.

CEO Tom Bogaert: “Dat is een invalshoek die bij veel agencies ontbreekt. De meeste bureaus focussen ofwel op het creatieve ofwel op het technische. Door die twee disciplines met elkaar te verzoenen, hebben we een unieke marktpositie.”

Intenties als vertrekpunt
Linkman en Queromedia werken sinds vorig jaar structureel samen. Met de nieuwe naam en de verhuis naar één kantoor is de fusie compleet. “De beslissing om samen te werken met Queromedia heeft alles te maken met onze complementariteit”, vertelt Philippe De Puydt van Linkman. “Linkman had een team van sterke storytellers, maar het is minstens zo belangrijk om je verhaal bij het juiste publiek te brengen. En net daarop zijn de expertise en strategische aanpak van Queromedia een mooie aanvulling.” 

Een menselijke aanpak is vandaag dé manier om je doelpubliek te activeren. Daarvoor moet je de emotionele kaart trekken.

“De intenties van doelgroepen zijn het vertrekpunt”, vult Bogaert aan. “Om die overzichtelijk te maken en te beantwoorden, hebben we een eigen technologie ontwikkeld. Op die manier weten we perfect met welke content we een bepaalde impact kunnen maken. Maar daar houdt het niet op. De combinatie van rationele en emotionele communicatie is dubbel zo effectief als puur rationele content. En daar biedt storytelling het perfecte antwoord op. Sterke merkverhalen activeren dezelfde hersenfuncties als wanneer we de ervaringen zélf zouden beleven.”

Spelen op emotie          
Waarom Onlyhumans? De Puydt: “Omdat een menselijke aanpak dé manier is om vandaag je doelpubliek te activeren. Daarvoor moet je de emotionele kaart trekken. Zeker in dit digitale tijdperk, waarin de consument beter dan ooit geïnformeerd is vóór hij tot een aankoop overgaat. Bij Onlyhumans weten we precies welke emoties leiden tot betere beslissingen.” 

Bogaert: “Er zijn heel veel merken die met hun contentmarketing alleen de linkerhersenhelft aanspreken. Dat is de rationele kant, waar ons redeneringsvermogen een belangrijke rol vervult. De rechterhelft is verantwoordelijk voor emotionele domeinen zoals creativiteit, intuïtie en verbeelding. Ook die willen we ten volle benutten.”

De juiste content op het juiste moment
Als je het huwelijk tussen data en storytelling koppelt aan een efficiënte marketingstrategie, dan kun je volgens Bogaert en De Puydt voor elke merkboodschap verschillende richtingen uit, afhankelijk van de salesfunnel. “In de awarenessfase is verwondering bijvoorbeeld een interessante emotie”, zegt De Puydt. “En hoe dieper je in de funnel zit, hoe meer vertrouwen je moet opbouwen. Dat doe je met sterke teksten én sterke beelden. De juiste snaren raken kun je alleen met een samenspel van woord en beeld.”

We zien het als onze plicht om te zeggen wat de klant écht nodig heeft. Zelfs als dat iets anders is dan wat hij aanvankelijk voor ogen had.

En wat met de strategie op de lange termijn? “Verandering is de enige constante, dus is flexibiliteit een must”, weet De Puydt. “Kijk maar naar hoe Linkman ooit is gestart als social media agency en evolueerde naar een creatief digital agency. Bij Queromedia van hetzelfde laken een broek: zij waren ooit een SEO/SEA-bedrijf pur sang. We waren elk pioniers in ons eigen domein, maar je moet blijven meegroeien met de markt.” 

Tom Bogaert: “Wat Linkman en Queromedia zo goed doet klikken, is onze luisterbereidheid. We richten ons exclusief op de problemen van de klanten. Alles draait rond hun verhaal en de manier waarop je dat vertelt. Daarbij moet je als bureau af en toe ook ‘nee’ durven te zeggen. Soms komen bedrijven langs met het idee dat ze ‘SEO’ of ‘social media’ nodig hebben. Ik zie het als de plicht van Onlyhumans om te zeggen wat de klant écht nodig heeft, ook als is dat iets anders dan wat hij aanvankelijk voor ogen had. Dat is wat Onlyhumans Onlyhumans maakt.”

Click to comment
Mixx Awards 2017

Subscribe to our weekly

Newsletter

Vacatures

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top