Intenties & emoties: meer smoel voor je merk

Mensen krijgen de stortvloed aan reclame amper verwerkt en merken hebben het almaar lastiger om waardevolle content te maken. Dit boek neemt een kijkje in het menselijk brein, want dat is waar we als marketeers mee aan de slag moeten.

post-image-3

De reclamewereld zit in het slop. Reclamemakers krijgen de stortvloed aan informatie zelf amper verwerkt – laat staan de modale consument. Het valt merken dan ook almaar lastiger om de communicatie op gang te houden en om niet gepercipieerd te worden als robots waarachter conversiegedreven algoritmes schuilen. De oplossing? Mensen niet alleen op het juiste moment bereiken, maar hen raken – in hoofd én hart – en hen helpen om de juiste keuzes te maken in het leven. Dit boek neemt een kijkje in het menselijk brein, want dat is waar we als marketeers mee aan de slag moeten.

Het leeuwendeel van de informatie die merken verspreiden, spreekt alleen onze rationele hersenhelft aan. Een gemiste kans. Want uit onderzoek blijkt dat de combinatie van rationele en emotionele informatie dubbel zo goed werkt. Storytelling biedt het gepaste antwoord: je authentieke merkverhaal vertellen door emoties op te roepen – met visuele storytelling, met welgekozen woorden en kleuren. Om te weten waarin mensen geïnteresseerd zijn, en dus waarover je verhalen moeten gaan, zijn zoekmachines een dankbare bron van informatie. Data leren ons welke emoties je als merk moet bespelen, en in welke fase. Want in een tijdperk waarin merken om ter luidst toeteren om aandacht, zijn datagedreven creativiteit en storytelling de formules waarop je moet inzetten.

Back to top button
Close
Close