De Brusselse startup Seraphin haalt 1,2 miljoen euro op om de verzekering te digitaliseren

Aan de oorsprong van Seraphin ligt de vraag: waarom is het in België in 2017 niet mogelijk om zijn verzekeringen even gemakkelijk te beheren als zijn bankrekening? Verzekeringen zijn een ondoorzichtig terrein waar men vaak moeilijk de weg vindt. Het is onmogelijk om de prijs of de aangeboden dekkingen te vergelijken, het is moeilijk om de absoluut noodzakelijke verzekeringen te onderscheiden van de nutteloze of overbodige. De ambitie van Seraphin: de verzekering vereenvoudigen, voor iedereen.

post-image-3

 

Seraphin is de eerste digitale verzekeringsmakelaar in België. Seraphin optimaliseert uw verzekeringen door u de contracten met de beste prijs/kwaliteit verhouding van de markt te bieden en eventuele dubbele dekkingen op te sporen - snel en in alle eenvoud. Met Seraphin kunt u in 3 minuten de verzekeringen ontdekken die u echt nodig hebt en hen rechtstreeks online kopen. Bij ongevallen heeft Seraphin een team doorwinterde makelaars voor het beheer van de schadegevallen en geavanceerd advies dat moeilijk gedigitaliseerd kan worden.

Om zijn business plan te kunnen realiseren, ging Seraphin zopas over tot een fondsenwerving van 1,2 miljoen euro. De meeste opgehaalde fondsen zijn afkomstig van business angels en van "Friends and Family", de rest komt van strategische partners.

Xavier Lombard, CEO en Medeoprichter, verklaart: "Wij zijn deze lokaal verankerde beleggers zeer erkentelijk, die ons vertrouwen geschonken hebben om een talentrijk team en een innovatief digitaal platform te ontwikkelen. Samen met onze partners willen wij al onze klanten een kwalitatieve, ethische en economische win/win oplossing brengen, die disruptief is voor de verzekeringswereld. Het is tijd dat deze industrie onder het stof gehaald wordt".

Claire Munck, CEO van Be Angels: "Een twintigtal business angels, lid van het netwerk, hebben deelgenomen aan de fondsenwerving van Seraphin om het te begeleiden bij zijn groei. Zij werden verleid door de kwaliteit van het team en de innovatieve kant van deze marktstrategie".

Dankzij zijn soepelheid kan Seraphin elke maand nieuwe diensten online brengen, een onhoudbaar ritme voor de traditionele spelers in verzekeringen. Het is de bedoeling om in real time aansluiting te maken met het twintigtal verzekeringsmaatschappijen dat op de markt aanwezig is, om zo de bestaande en toekomstige klanten altijd beter te kunnen dienen.

Aan de oorsprong van deze InsurTech: Xavier Lombard, serial ondernemer met een eerste succes in hernieuwbare energie; Vincent Becker, ondernemer en expert in verzekeringen 2.0; Thomas Vanderstraeten, CTO na een doortocht bij Bain & Company, en Tanguy Bocquet, directeur ontwikkeling met een diploma CEMS-LSM.

Back to top button
Close
Close