Waarom de smartphone het favoriete toestel van de gebruiker is

De gegevens van Adobe Analytics Cloud hebben gesproken! De gebruikers zijn veeleisender dan ooit als het op hun mobiele ervaring aankomt. Meer dan de helft ervan gebruikt nu zijn smartphone voor verbinding met het internet. Een analyse.

post-image-3

De cijfers verzameld door Adobe Analytics Cloud zijn bekend. In 2016 zegt een 57% van de gebruikers liever een smartphone te gebruiken, terwijl dat nog 51% was in 2015.

Het gebruik van de smartphone is in de loop van het voorbije jaar gestegen voor alle online activiteiten. Zo gebruikt drie kwart van de consumenten (73%) een mobiel toestel om een reisweg op te zoeken, 70% om mails te lezen en beantwoorden, en 65% om sociale netwerken te raadplegen.

Maar het zijn de online aankopen die de grootste stijging vertonen. Niet minder dan 45% van de gebruikers erkent in 2016 dat de e-commerce behoort tot hun voornaamste mobiele activiteit, tegenover één derde (37%) in 2015.

"Of het nu gaat om het raadplegen van zijn banksaldo of om e-mails, de smartphone is het favoriete toestel geworden. De merken beginnen het grootste deel van het mobiele webverkeer naar zich toe te trekken, maar er blijft een groeimarge. De merken zouden in het oog moeten houden wat er gebeurt bij de financiële diensten en de grootwarenhuizen, die een evenwicht gevonden hebben, en dan investeren in het creëren van aantrekkelijke, wervende mobiele ervaringen", zo verklaart David Burnand, Enterprise Marketing Director, Adobe EMEA.

Back to top button
Close
Close