MEC wordt WAVEMAKER

Internationaal wordt WAVEMAKER geboren uit de fusie van MEC en MAXUS, maar zoals reeds aangekondigd in juni dit jaar, werd in België beslist om naast WAVEMAKER ook nog Maxus te behouden. Zo blijven op de Belgische markt drie sterke GroupM-merken aanwezig: Mindshare, Maxus en WAVEMAKER.

post-image-3

Tim Castree, globaal CEO van MEC en Wavemaker: “Ons doel is om adverteerders te helpen hun business te transformeren en te doen groeien via onze obsessie ivm de Purchase Journey en de insights en data hiervan te integreren en activeren via het [m]PLATFORM, GroupM’s eigen audience technologie.”
 
Kelly Clark, globaal CEO van GroupM: “Wavemaker is een nieuw globaal agentschap met een sterk aanbod voor haar klanten. Tim en zijn team krijgen de volledige steun van GroupM op alle niveaus: schaal, resources en expertise.”
 
Concreet betekent dit dat MEC vanaf 1 januari 2018 wordt omgedoopt tot WAVEMAKER. Thierry Brynaert, CEO MEC en WAVEMAKER: “De media- en marketingindustrie is onderworpen aan enorme veranderingen en uitdagingen gedreven door de vele technologische ontwikkelingen. Net als de innovatiestrategie die we op punt gezet hebben om deze ontwikkelingen om te buigen tot opportuniteiten voor de consumenten en zo ook voor onze adverteerders, zo weerspiegelt onze nieuwe naam en positionering onze inzet om deze transformatie samen met onze klanten aan te gaan. WAVEMAKER vertaalt zowel wie we vandaag zijn als wie we morgen willen worden dankzij onze eigen doorlopende transformatie als bedrijf.“
 
WAVEMAKER zal vanaf 1 januari 2018 kantoren hebben in 90 landen, samen goed voor meer dan 8.500 medewerkers. Onder de voornaamste klanten wereldwijd tellen we L’Oreal, Vodafone, Marriott, Colgate-Palmolive en Paramount.

Back to top button
Close
Close