Kunstmaan scoort een hattrick op de Effies

Op 28 september 2017 werd op de uitreiking van de Effie Awards bekendgemaakt dat Kunstmaan, nu deel van Accenture Interactive, samen met Bolero (KBC-Securities) een Zilveren Effie Award won met de campagnes voor het Bolero online beleggingsplatform. Kunstmaan haalde daarnaast ook nog een Bronzen Effie Award binnen met de kikker-campagne voor de directe verzekeraar Corona Direct én een Bronzen Effie Award met hun drempelverlagende campagne voor de hoortoestellen van Lapperre. Volgens Kunstmaan zijn deze awards het bewijs dat hun focus op de koppeling van creativiteit, communicatie, merk, technologie en digitale beleving, effectief werkt.

post-image-3

Wim Vanhaeren (managing director en oprichter van Kunstmaan): Kunstmaan is apetrots met deze verdiende erkenning. We hebben altijd ingezet op de combinatie van creatieve communicatie, design en technologie om superieure merkervaringen te creëren. Vandaag blijkt die boodschap relevanter dan ooit voor bedrijven die willen blijven groeien. De klantenervaring in de volledige relatie met een merk, producten en diensten staat bij ons centraal en is het vertrekpunt van alle inspanningen.” 

Bob De Smedt (managing director en merkstrateeg): “Dit succes gaat over zoveel meer dan campagnes maken. We zijn er fier op dat we onze klanten effectief helpen sterker worden in hun markt en mee de ervaring die ze hun klanten bieden, transformeren. Dat lukt alleen door met hen te partneren op verschillende niveaus. Essentieel vertrekpunt is een haarscherpe visie op het merk. En de combinatie van strategische, creatieve en technologische skills die we in huis hebben, laat ons vervolgens toe om die visie om te zetten in realiteit. Dat we nu deel uitmaken van Accenture Interactive, geeft ons op dit vlak nog veel meer mogelijkheden en slagkracht.”

Het gemeenschappelijk besef van het belang van een world class klantenervaring en de impact daarvan op de volledige bedrijfsvoering, leidde in april tot de overname van Kunstmaan door Accenture Interactive. Accenture Interactive (één van de pijlers van de wereldwijde management en technologieconsultant Accenture) deed sinds 2009 al meer dan 20 strategische acquisities van agencies (waaronder het internationale Fjord en het Londense Karmarama en dit jaar dus ook Kunstmaan), die datzelfde gedachtengoed delen: de beste menselijke merkervaringen creëren.  

Met de unieke combinatie van creativiteit, design, technologie en consulting wil Accenture Interactive een volledig en relevant antwoord bieden op de geïntegreerde vraag van bedrijven.

En de ambities liggen hoog… Zoals Anatoly Roytman, de Managing Director van Accenture Interactive voor Europa, Afrika, Midden-Oosten en Latijns-Amerika het stelt: “Our ambition is to become the first ‘experience agency of record’ for our clients. We want to partner with them as the custodian of their brand experience. Today, brands have a need for an agency that can manage the entirety of their customer experience proposition at every touchpoint – from the inception of an idea to developing and designing a product, building awareness and then selling and distributing it. “

De award–winnende merken
Bolero – Zilveren Effie Award

In 2014 kreeg Kunstmaan al een Bronzen Effie Award voor de ijzersterke businessresultaten na de succesvolle rebranding en herlancering van dit online beleggingsplatform. Vanaf dan was Kunstmaan Bolero’s partner voor branding, communicatie en technisch development van het Bolero platform.

Gedurende twee jaar op rij werd dit platform door het publiek verkozen tot beleggingsplatform met de Beste User Experience (Best online broker 2015 & 2016). In 2015 en 2016 zetten Bolero en Kunstmaan hun samenwerking verder op alle vlakken van strategie, service design, user experience, development, communicatie en campagnes, en overtroffen zo jaar na jaar de doelstellingen, met als resultaat een verdubbeling van de klantenbasis en een verdriedubbeling van het totaal aan beheerde activa. Bolero groeide op 3 jaar van een vergeten speler naar het nummer 1-merk op elke commerciële KPI.

Corona Direct – Bronzen Effie Award

Ook bij Corona Direct realiseerde Kunstmaan samen met de directe verzekeraar een gelijkaardige transformatie. Samen maakten ze van het merk een straffe challenger met merkparameters en record verkoopcijfers die steil omhoog gingen en gaan.

Sinds de introductie van de kikker werd het nog duidelijker waar Corona Dirrrrect voor staat, en nog makkelijker om het merk te onthouden en klant te worden. De ervaring van klanten op de site en in alle andere contactpunten wordt voortdurend geëvalueerd en verbeterd.

Lapperre – Bronzen Effie Award

Het objectief om de verkoop van hoorapparaten bij marktleider Lapperre met 10% te laten stijgen, was een heuse uitdaging. Aan de hand van een drempelverlagende ‘pratend oor’-campagne die het gehoorprobleem depersonaliseerde en verplaatste van “de persoon” naar “het oor”, wilde Kunstmaan het stigma wegnemen en het product veel meer bespreekbaar en toegankelijk maken. Gecombineerd met een verbeterde prijsperceptie schoten ook alle merkvariabelen de hoogte in. 

Back to top button
Close
Close