EVO Group neemt de digitale creatieve studio 1MD over

De twee bedrijven laten zo hun complementaire knowhow versmelten op vlak van motion design, video, digitale strategie en performance marketing. Dit gezamenlijk aanbod aan competenties zal de klanten van 1MD een extra groot gamma diensten bieden.

post-image-3

Performance marketing bedrijf EVO Group kondigt aan dat het de digitale creatieve studio One Million Dollars (1MD) overgenomen heeft. EVO Group en 1MD hadden in het verleden al samengewerkt aan verschillende projecten en hebben uiteindelijk beslist om hun krachten en competenties te bundelen. Deze overname betekent een belangrijke stap voor beide bedrijven, die in de lijn ligt van hun respectieve groeiplannen. EVO Group heeft trouwens ook zijn kantoren op de Avenue Louise uitgebreid met een volledige tweede verdieping, om zo de ruimte te verdubbelen die ter beschikking staat van zijn (nieuwe) medewerkers, en hun creativiteit een boost te geven.

1MD, dat in 2009 ontstond, heeft zich enorm ontwikkeld, zodat het naam gemaakt heeft op de digitale markt, dankzij de vele vruchtbare opdrachten voor merken zoals Volkswagen, Niko of AXA. Georges Petkidis, Oprichter en Graphic Designer bij 1MD: "Wij zijn ervan overtuigd dat onze klanten het zullen waarderen dat zij voortaan rechtstreeks contact hebben met de creatievelingen. Ik heb voor verschillende grote reclamebureaus gewerkt en ik ben hun starre hiërarchie beu. Hier moet men niet eerst langs projectleiders passeren, managers en executives, om een goed idee te laten uitwerken. Hier doen we het, meer niet".

Het avontuur van EVO Group van zijn kant begon in 2001 als bedrijf, gespecialiseerd in performance marketing. In de loop der jaren heeft het bedrijf zijn waaier aan diensten, van web design en web development tot digitale strategie, uitgebouwd. De groep heeft zich zowel op nationaal als internationaal niveau ontwikkeld. Vandaag werkt EVO Group met tal van bedrijven rond verschillende interne initiatieven en participaties in veelbelovende start-ups.

EVO Group en 1MD hadden al samengewerkt rond verschillende designprojecten. De vlotheid van de communicatie en de behaalde resultaten hebben een belangrijke rol gespeeld in de beslissing tot overname. Eric Joiris, mede-oprichter en CEO van EVO Group: "Vanaf onze eerste samenwerking voelde je de vonk overspringen! De beslissing om onze krachten te bundelen leek ons vanzelfsprekend, en volledig in lijn met onze ambitie om ons arsenaal beduidend te versterken".

Deze synergie zal de groep in staat stellen om te profiteren van de exponentiële groei van video marketing. De twee bedrijven delen bovendien dezelfde ondernemingszin en dezelfde visie op de digitale markt. Fabian Aerts, Oprichter, Creative Director & Motion Designer bij 1MD: "Wij troffen bij EVO dezelfde kracht aan, dezelfde ambitie en dezelfde waarden die ons ook altijd gedreven hebben. Wij hebben nog altijd honger naar nieuwe projecten en boeiende uitdagingen. In ons zit nog altijd die behoefte om codes te kraken, grenzen te verleggen, en de gevestigde zaken om te gooien!"

Back to top button
Close
Close