De Belgische start-up Pootsy rondt een fondsenwerving van 450.000 euro af

Julien Renglet, Paul Renson en Amaury Gerard zijn drie jonge ondernemers, vastbesloten om de dienstencheques een nieuw elan te geven. Hun platform voor het online reserveren van een huishoudhulp, Pootsy, heeft zopas 450.000 euro opgehaald.

post-image-3

 

Pootsy, in september jongstleden opgericht door drie jonge ondernemers, is een applicatie die de snel groeiende sector van de dienstencheques in België van onder het stof wil halen. Het platform is al goed uitgebouwd in Brussel en Waals Brabant, maar is niet van plan daar te stoppen. Gesterkt met een eerste fondsenwerving van niet minder dan 450.000 euro, is het gestart  met zijn expansie naar Vlaanderen, met Antwerpen als vertrekpunt.

Door middel van een website en een mobiele app (iOS en Android) vereenvoudigt Pootsy het leven van de gebruikers van dienstencheques: zij kunnen voortaan rechtstreeks vanop hun smartphone of computer een nieuwe prestatie bestellen en hun bestaande bestellingen beheren. Klanten, huishoudhulpen en erkende bedrijven zijn allemaal op ditzelfde digitale platform aanwezig, waar zij van een uiterst eenvoudige gebruikservaring kunnen genieten die alle soorten prestaties omvat die met dienstencheques betaald kunnen worden.

Voor zijn fondsenwerving kon Pootsy rekenen op de steun van drie private `Business Angels` (waaronder Vincent André en John Goossens) en van de investeringsfondsen Leansquare en Wing van het Waalse Gewest.

Pootsy werd tussen haakjes op de NRJ Startup Awards op 20 november jongstleden uitgeroepen tot beste `High Potential`.

Back to top button
Close
Close