' Roger&Gallet vertrouwt zijn nieuwe Influencer Marketing campagne toe aan Stellar
Connect with us

Roger&Gallet vertrouwt zijn nieuwe Influencer Marketing campagne toe aan Stellar

woman-sunglasses

Market news

Roger&Gallet vertrouwt zijn nieuwe Influencer Marketing campagne toe aan Stellar

Roger&Gallet vertrouwt zijn nieuwe Influencer Marketing campagne toe aan Stellar

Om het imago van zijn merk een nieuwe dynamiek te geven, heeft Roger&Gallet, een merk dat behoort tot de groep L`Oréal, beroep gedaan op influencer marketing dienstverlener Stellar, die zijn nieuwe influence campagne moet lanceren op de sociale media en dan vooral op Instagram.

Door middel van innovatieve, luxueuze producten heeft Roger&Gallet een uniek en uitzonderlijk universum gecreëerd van geuren, verzorgingsproducten, parfums. In het kader van zijn rebranding in 2017 vindt het merk zijn originele Eau de Cologne opnieuw uit met Les Extraits de Cologne, een collectie van 5 geuren die `de onvergelijkbare frisheid en intensiteit van de Cologne stempel combineert met de body van een eau de parfum".

Om de collectie te promoten op de sociale netwerken deden L`Oréal en het Roger&Gallet team beroep op de geavanceerde trackingtechnologie van Stellar om hun campagne in de schijnwerpers te zetten. Het Frans-Belgische bedrijf, dat in 2015 opgericht werd, biedt data-driven Influencer Marketing oplossingen aan en heeft nu de taak op zich genomen om het creatieve concept en de strategie van de campagne te ontwikkelen, en om de juiste influencers en verspreidingskanalen te identificeren. Stellar zorgt ook om de opvolging van de campagne en de rapportage van de performantie.

De campagne van Roger&Gallet, die iets voor de kerstdagen gelanceerd werd, draait rond een dertigtal Belgische vrouwelijke influencers op Instagram, die uitgenodigd werden om de geuren, de frisheid en de body van de nieuwe Extraits de Cologne te testen. Onder hen Gaëlle VP, Made By F., beauty en lifestyle influencers die gekozen werden omdat zij de waarden van het merk kunnen belichamen en hun publiek kunnen engageren. Tot nu hebben al een dertigtal postings en een honderdtal stories de Belgische Instagram feeds bereikt. Zij roemen allen de verdiensten van Extraits de Colognes, of het nu gaat om de geur, het design van de flesjes of de luxueuze geschenkkoffers die voor de gelegenheid bedacht werden. Ook de storytelling en identiteit van Roger & Gallet worden goed weerspiegeld.

Click to comment

Subscribe to our weekly

Newsletter

Vacatures

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top