' Carrefour zet zijn koers uit naar het digitale en de e-commerce
Connect with us
Digital Summer Scool

Carrefour zet zijn koers uit naar het digitale en de e-commerce

woman-sunglasses

E-commerce

Carrefour zet zijn koers uit naar het digitale en de e-commerce

Carrefour zet zijn koers uit naar het digitale en de e-commerce

"Een transformatieplan is essentieel om de kosten te drukken en sterk te kunnen investeren in de sectoren van de toekomst,  die een meerwaarde creëren, zoals omnichannel, het digitale, de diensten, …", zo verklaarde de groep in een persbericht.

De directie heeft de vakbonden bijeengeroepen om hen op de hoogte te brengen van de gevolgen voor ons land van het "transformatieplan" dat dinsdag in Parijs voorgesteld werd door de baas van de groep, Alexander Bompard. Een plan dat uiteraard gevolgen heeft op de tewerkstelling, en wel voor de hypermarkten en de zetel. De directie heeft de vertegenwoordigers van het personeel geïnformeerd dat er 1.053 jobs bedreigd zijn bij de hypermarkten en 180 op de centrale zetel. Twee verlieslatende hypermarkten (op 45) zullen tegen juni gesloten worden: Bell-Ile (Luik) en Genk.

De concurrentie in de distributiesector wordt alsmaar diverser en intensiever. De Belgische gebruikers wijzigen hun koopgedrag door zich steeds meer te wenden tot de sites van webwinkels - vooral buitenlandse. In 2017 hebben de Belgen ook minder verbruikt. Al die elementen samen leiden ertoe dat Carrefour België zijn commerciële dynamiek moet versterken en zijn kosten moet drukken om terug te kunnen investeren in de sectoren van de toekomst.

Carrefour België wil in 2018 een transformatieplan uitrollen om flexibeler, eenvoudiger te worden en om de complementariteit van zijn winkels te ontwikkelen (omnichannel).  De keten wil de gebruikers een unieke koopervaring bieden rond zijn drie merken (Express, Market en Hypermarket), en rond zijn e-commerce sites en diensten.  Hij wil bovendien actief werken aan zijn dienstenaanbod, op digitale ontwikkeling, op verse en biologische producten en op de eigen Carrefour-merken, terwijl hij ook zijn Belgische verankering wil ontwikkelen met plaatselijke producten en spelers.

Carrefour wil tot slot de vaardigheden van zijn medewerkers en franchisepartners versterken, door te investeren in de opleiding van de teams, onder andere door de oprichting van de Digital Academy.

 

Click to comment

Subscribe to our weekly

Newsletter

Vacatures

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top