Connect with us
Ecommerce Summit

Het Franstalige Rode Kruis heeft een nieuwe website

woman-sunglasses

Campaigns

Het Franstalige Rode Kruis heeft een nieuwe website

Het Franstalige Rode Kruis heeft een nieuwe website

De site van het Franstalige Rode Kruis werd in een nieuw kleedje gestoken. Het agentschap Spade had een goed jaar werk nodig om de verschillende fasen van de vernieuwing van deze website te begeleiden.

Via door Spade geanimeerde brainstorming workshops, die plaats hadden op de maatschappelijke zetel van het Rode Kruis in Ukkel, hebben afgevaardigden van de verschillende afdelingen van het Franstalige Rode Kruis (bloedgeven, opleidingen, Internationale Mensenrechten, …) duidelijk kunnen maken wat zij verwachtten op vlak van digitale communicatie.

Gezien de diverse behoeften en de uiteenlopende prioriteiten van de verschillende afdelingen, werd er voorgesteld dat elke afdeling van het Franstalige Rode Kruis zijn eigen subdomein zou krijgen. Elke afdeling heeft dus zijn eigen ruimte voor expressie: een gepersonaliseerde homepage, sectiepagina`s, landingpagina`s voor de verschillende campagnes en een eigen plaatselijk menu. Het klassieke domein van zijn kant, de "www", biedt onderdak aan de "cross-platform" pagina`s die zorgen voor de navigatie naar alle strategische pagina`s.

Tijdens de fase van de UX Design werd voorgesteld dat de wireframes van de strategische pagina`s meteen in HTML gemaakt zouden worden. Deze aanpak heeft onder andere het voordeel dat de HTML-structuur meteen kan dienen bij de latere ontwikkelingsfases. Het is trouwens gemakkelijk om er realistische tekstcontent in te voegen om het toekomstige digitale platform te testen.

Het Franstalige Rode Kruis heeft verschillende voordelen op het gebied van zijn visuele identiteit: zijn logo is uiteraard internationaal herkenbaar. Maar de Franstalige Belgische afdeling beschikt tevens over een indrukwekkende mediatheek. Heel wat onderwerpen werden behandeld in fotoreportages. Voor het Design-team van Spade was het dan ook een heus plezier om zich hierin onder te dompelen en een grafische aanpak uit te werken die deze rijke content in de schijnwerpers zet.

Spade nam bovendien verschillende uitdagingen aan, zoals de integratie van twee diensten van het Franstalige Rode Kruis die als API beschikbaar zijn of het beheer van bronnen die over de verschillende sites van het geconfigureerde WordPress netwerk verspreid moesten worden. De studenten van de BeCode-school waren een goede hulp bij het coderen van heel wat content.

Afspraak op de site van het Franstalige Rode Kruis om er het werk van Spade te ontdekken.

Click to comment
Programmatic Advertising Summit

Subscribe to our weekly

Newsletter

Vacatures

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top