' SBS Belgium en Mediahuis creëren nationale regie voor online video en crossmediaal aanbod
Connect with us

SBS Belgium en Mediahuis creëren nationale regie voor online video en crossmediaal aanbod

woman-sunglasses

Market news

SBS Belgium en Mediahuis creëren nationale regie voor online video en crossmediaal aanbod

SBS Belgium en Mediahuis creëren nationale regie voor online video en crossmediaal aanbod

Mediahuis en SBS Belgium hebben besloten om hun bestaande samenwerking op het vlak van online video-advertising en crossmediacampagnes, verder te versterken. Beide partners slaan de handen in elkaar en richten samen, via een 50/50 joint venture, een nationale reclameregie op. Deze gezamenlijke regie zal zich enerzijds toeleggen op het commercialiseren van de online video-activiteiten van zowel Mediahuis als SBS, en anderzijds via integratie van de strategische cel The Pool, adverteerders een sterk antwoord bieden op hun vraag naar crossmediale campagnes.

Bij aanvang zal het aanbod van de nieuwe regie bestaan uit de online videoproposities voor de entertainmentmerken van SBS (VIER en VIJF) en de nieuwsmerken van Mediahuis (De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg). Ook The Pool zal als strategisch-crossmediale cel binnen de nieuwe regie fungeren en vanuit diezelfde merken 360°-campagnes gaan uitwerken die tv, print, online en video met elkaar combineren. Geheel passend binnen de visie van beide partners, zal de regie een ‘open’ karakter hebben en ook derden de mogelijkheid bieden om hun merken aansluiting te laten vinden bij het online video en crossmedia-aanbod.

Onder voorbehoud van goedkeuring door de mededingingsautoriteit zal de nieuwe regie worden gevormd door een tiental medewerkers van zowel Mediahuis als SBS. De leiding van de regie komt in handen van een managing director die zal rapporteren aan de raad van bestuur van de joint venture.Bart Decoster, Corporate Director Mediahuis Connect: “Het versterken van ons bestaande partnership met SBS, in combinatie met een doorgedreven focus op innovatie, zal onze positie in de markt verstevigen. Online video is een belangrijke groeimarkt en we geloven dan ook sterk in het potentieel ervan én de rol die onze nieuwe regie hierin kan vervullen. Tegelijkertijd voelen wij de uitdrukkelijke vraag van adverteerders om samen met hen strategisch na te denken en impactvolle crossmediacampagnes te ontwikkelen. Door zowel online video als crossmedia onder te brengen in een gezamenlijke regie krijgen beide activiteiten de nodige focus en dynamiek, wat zorgt voor extra wendbaarheid in een bijzonder snel evoluerende markt.”

Peter Quaghebeur, CEO SBS Belgium: “In de mediawereld, net zoals daarbuiten, is een concentratiebeweging aan de gang. In dit licht, en vertrekkend van reeds bestaande samenwerkingen, is dit een logische stap waarbij actuele ad hoc partnerships, structureel verankerd worden. Online video is een speerpunt in de strategie van SBS, en samen met Mediahuis worden we zo een van de sterkste lokale spelers op dit terrein.”

Click to comment
Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top