Bubka lanceert sympathieke robot voor TopCompare

Een financieel product kiezen, zoals een lening of verzekering, is nu makkelijker dan ooit. Dankzij TopCompare kunnen consumenten volledig gratis én onafhankelijk financiële producten met elkaar vergelijken. Bubka werd ingeschakeld om dit startende platform van CompareEuropeGroup in verschillende landen in Europa op de kaart te zetten. Het resultaat is een verfrissende tv-spot met de meest behulpzame robot ooit, die eerst in België en Finland gelanceerd wordt.

post-image-3

Een vergelijkingssite voor financiële producten is niet meteen een sexy onderwerp. Campagnes voor vergelijkingssites moeten ook onmiddellijk activeren, wat in deze categorie vaak leidt tot weinig inspirerende spots. Maar nóg een voorbeeld van dit cliché aan de reeks toevoegen, zou echt een zwaktebod betekenen voor TopCompare

“We hebben ervoor geopteerd om de pariteit van de categorie te doorbreken en te focussen op fundamentele gedragsverandering. De ambitie is om te zorgen voor een shift in de manier waarop mensen financiële producten vergelijken en kiezen.”, zegt Raf Van Raemdonck, strategisch directeur van Bubka. “Hiervoor stelden we onszelf 5 doelen: inspelen op emoties, betrouwbaarheid verzekeren, saaiheid vermijden, autoriteit tonen en inzetten op lange termijn.” 

“Een opgewekte, betrouwbare robot als gezicht van TopCompare was het logische format hiervoor.”, vult creatief directeur Ben Van Asbroeck aan. “Een robot staat voor eindeloze kennis en digitale knowhow. Je kan erop vertrouwen dat hij rationeel beslissingen neemt en objectief advies geeft.”

De tv-campagne wordt op dit moment uitgerold in (Franstalig) België en Finland. Binnenkort volgen Denemarken en verschillende andere Europese landen.

Back to top button
Close
Close