' De winnaars van de #FantaBattles zijn bekend, samen met Ogilvy & Social.Lab en Fanta
Connect with us

De winnaars van de #FantaBattles zijn bekend, samen met Ogilvy & Social.Lab en Fanta

woman-sunglasses

Campaigns

De winnaars van de #FantaBattles zijn bekend, samen met Ogilvy & Social.Lab en Fanta

De winnaars van de #FantaBattles zijn bekend, samen met Ogilvy & Social.Lab en Fanta

Op dinsdag 3 april lanceerden Ogilvy & Social.Lab en Fanta de #FantaBattles, een nationale en interactieve campagne waarbij het publiek beslist welke nieuwe Fanta smaak in de rekken komt te liggen. De top 2 is eindelijk bekend! Wie van #FantaPassionfruitOrange of #FantaPeachApricot zal de volgende #FantaBattles winnen voor de bloedstollende finale in Walibi? Afspraak op de volgende #FantaBattle, die zal doorgaan op donderdag 24 mei. De campagne richt zich voornamelijk tot millennials en zal lopen tot eind juni.

4 smaken, 4 influencers en het publiek. Ook dit jaar is het opnieuw aan de jongeren om te belissen welke smaak zal worden toegevoegd aan het Fanta assortiment in België en Luxemburg. Zo konden ze kiezen uit vier smaken: Fanta Pineapple Lemon, Fanta Passionfruit Orange, Fanta Mango Dragonfruit en Fanta Zero Sugar Peach Apricot. Elke smaak wordt vertegenwoordigd door een (duo) influencer(s). Hun opdracht? De gekozen smaak verdedigen en hun followers aanmoedigen om deel te nemen aan de #FantaBattles.  

De #FantaBattles zijn gebaseerd op een internationaal concept binnen de Coca-Cola groep en betreffen een reeks epische duels uitgezonden via Facebook Live. Jongeren worden aangemoedigd om in real time te interageren met de content door te stemmen op hun favoriete smaak aan de hand van reacties. Nu de eerste fase is afgelopen, gaan twee finalisten, en dus ook twee smaken, door naar de grote finale. De finale bestaat uit 2 virtuele battles en een bloedstollende battle in de Fanta studio in Walibi op 29 juni 2018. Wie aan het einde van de wedstrijd de meeste punten heeft verzameld, is de grote winnaar van de #FantaBattles.

Wat er zo uniek is aan deze campagne? Over de hele campagne wordt gebruikgemaakt van een pixel-art-stijl, in combinatie met communicatietools geschikt voor millennials, de doelgroep waartoe de campagne zich richt. Snapchat Filters om de favoriete smaak te verdedigen, video’s in real time op Facebook, Instagram Stories van influencers, … Alle content werd gecreëerd voor consumptie via mobiele devices en werd geamplificeerd door het mediateam van Ogilvy & Social.Lab.

De nationale campagne loopt nog tot eind juni op sociale media, tv en Boomerang cards. De winnende smaak zal in Q3 van 2018 in de rekken liggen.

Click to comment

Subscribe to our weekly

Newsletter

Vacatures

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top