Healthy webwinkel Kazidomi haalt 450.000 euro op

Het jonge Brusselse bedrijf Kazidomi, specialist in de online verkoop van gezondheidsproducten, heeft vier business angels overtuigd.

post-image-3

Start-up Kazidomi meldt dat het een 450.000 euro aan fondsen opgehaald heeft bij François Blondel (KitoZyme), Olivier Coune (aandeelhouder en voorzitter van de beheerraad van Pierre Marcolini), Benoît Coenraets (Dynaco) en Eric Everard (Easyfairs). Een mooie prestatie voor deze specialist in de verkoop van "healthy" producten.

Medeoprichters Emna Everard en Alain Etienne hebben Kazidomi in augustus 2016 opgericht. Sindsdien heeft het jonge bedrijf heel wat mensen verleid met zijn 1500 referenties. Niet minder dan 1200 mensen hebben zich op zijn diensten geabonneerd, vaak moeders, mensen die een bepaald dieet volgen of gebruikers die op hun gezondheid letten.

Hoe de start-up werkt? Het ideaal is dat u zich abonneert: u betaalt 100 euro en hebt recht op kortingen van 20 tot 50% (wat de groothandelsprijs benadert). De bestelling worden snel bij u geleverd, en indien u na een jaar tijd niet minstens 100 euro bespaard hebt, zal de webwinkel u het verschil terugbetalen.

Het jonge bedrijf heeft in maart 2017 al een eerste fondsenwerving achter de rug (50.000 euro), gevolgd door een tweede in september (100.000 euro). De beleggers zijn overtuigd van het businessmodel en worden verleid door het project, het maatschappelijk aspect ervan en de rendabiliteit.

Wat plannen voor de toekomst betreft, wil het jonge bedrijf zijn aanbod uitbreiden door droge producten aan te bieden (cosmetica, babyproducten, voedingssupplementen) en producten voor dieren.

Het is bovendien van plan om tegen het einde van het jaar een tiental mensen in dienst te nemen, in de IT te investeren en binnenkort ook de Vlaamse en Nederlandse markt aan te pakken.

Back to top button
Close
Close