Gents sluit zich aan bij Wijs

Interactief boutique agency Gents sluit zich aan bij digitaal communicatiebureau Wijs. Met deze structurele en strategische integratie bouwen ze samen aan het agentschap van morgen. Een agentschap dat op het kruispunt staat van creativiteit, communicatiestrategie en technologie. Na de eerdere overname van creatief bureau DVN en de recentere acquisitie van Drupal agentschap XIO, breidt Wijs hun team uit met de ‘interactivisten’ van Gents.

post-image-3

Gents is klaar voor de volgende stap in zijn bestaan. Door met Wijs de handen in elkaar te slaan, kunnen we groeien en uitbouwen waarin we als bureau en mens echt in geloven: interactieve communicatie die iets teweeg brengt bij mens, merk en maatschappij. Een bureau dat creativiteit en talent voedt. We geloven heel hard dat beide partijen elkaar zullen versterken aangezien onze waarden op dezelfde lijn liggen én we elkaar naar een hoger niveau kunnen tillen”, zegt CEO & Founding Partner van Gents, Leen Van der Mijnsbrugge.

Gents en Wijs streven er samen naar om een van de meest impactvolle hybride agentschappen van België en daarbuiten te zijn. Ze doen dit door een antwoord te willen bieden op de uitdagingen die zich in de wereld van morgen zullen stellen. Beide partijen hebben de ambitie om het anders te gaan doen in een markt die daar om vraagt. Met al 10 jaar ervaring op de internationale advertising markt is Gents de uitgelezen partner om Wijs te versterken. Wijs is zelf ook aan een indrukwekkend parcours bezig dat de voorbije 3 jaar groeide van 5,5 mio naar 9 mio omzet.

De samenwerking betekent opnieuw een versterking in aantal mensen: samen gaan ze naar een team van zo’n 110-tal werknemers. Er komt dus heel wat creatieve power bij. Wijs bouwt al een hele tijd aan een holistisch communicatie-aanbod, en staat traditioneel sterk in digitale strategie, het bouwen van digitale platformen en always-on marketing. De sterktes van Gents op vlak van digitale creativiteit zijn een logisch vervolg en versterking. Naast omvang groeien beide bureaus vooral in mogelijkheden. Zo kunnen ze samen services aanbieden van A tot Z en volledig geïntegreerde communicatie leveren.

Wat de doorslag gaf was de klik tussen de twee partijen. Beide bedrijven hebben een sterk gelijkaardige cultuur, en het DNA van Gents past volledig bij Wijs. Dit zit hem onder andere in het aspect van gedeeld leiderschap, een vlakke bedrijfsstructuur, communicatie die vertrekt vanuit digitaal denken en user-centric werken.

Wijs CEO Bart De Waele: “Het voelde meteen goed. De cultuur en gedrevenheid delen we al. Zowel Wijs als Gents heeft sterke strategische capaciteiten. Nu we de skills van Gents kunnen samenvoegen bij die van Wijs en groeien in creativiteit en executie, dan worden we een nog krachtiger agentschap dat zeer sterk in haar schoenen staat”.

Back to top button
Close
Close