Connect with us
woman-sunglasses

Start-up

cPark haalt 750.000 Euro op om haar groei in Frankrijk te versnellen

cPark haalt 750.000 Euro op om haar groei in Frankrijk te versnellen

Amper één jaar na de lancering heeft cPark, de mobiele app om parkeerboetes te vermijden, al meer dan 130.000 gebruikers. De Belgische start-up haalt nu 750.000 Euro op om haar diensten uit te breiden naar Frankrijk.

cPark is een gratis smartphone-applicatie die alle mogelijke parkeerzones weergeeft op een kaart waardoor je altijd weet of parkeren gratis, met parkeerschijf of betalend is. De app verwittigt je ook wanneer een parkeerwachter in de buurt wordt gemeld, of wanneer je parkeertijd is afgelopen.

cPark lanceerde in oktober 2017 in Brussel en Antwerpen en is momenteel in alle grote Belgische steden beschikbaar. In juni 2018 zette de start-up haar eerste stappen in het buitenland met haar lancering in Parijs.

Hadrien Crespin, oprichter cPark, vertelt: "cPark is booming in Parijs, in drie maanden tijd hebben we er al meer dan 40.000 gebruikers. Deze lancering was cruciaal voor ons omdat het aantoont dat cPark ook buiten België potentieel heeft."

cPark haalt nu 750.000 Euro op om haar diensten o.a. in heel Frankrijk te kunnen aanbieden. Vanaf november 2018 zal de app beschikbaar zijn in de tien grootste Franse steden, waaronder Marseille, Lyon, Nice, Bordeaux en Toulouse. De investeerders in cPark zijn Belgische beleggingsfondsen (Seeder Fund, Digital Attraxion, WapInvest en IMBC) en verschillende Belgische business angels.

De Brusselse start-up, opgericht door Hadrien Crespin en Nicolas Cognaux, heeft intussen acht mensen in dienst en is op zoek naar vijf nieuwe medewerkers in IT en marketing.

Hadrien Crespin: ”Met het opgehaalde geld gaan we ons team uitbreiden en de ontwikkeling van cPark in Frankrijk en andere Europese landen versnellen. Naast de financiering hebben we dankzij deze kapitaalronde ook bijkomende experts en ervaren ondernemers aan onze zijde. Daardoor kunnen we onze diensten op de best mogelijke manier verder uitrollen, wat cruciaal is om onze groei zo goed mogelijk te beheren."

cPark wil dé referentieapp voor parkeren in steden worden. Met de investering wil de start-up haar gebruikersinterface verbeteren en nieuwe diensten toevoegen om parkeren nog gemakkelijker te maken voor de leden van haar community. Tegen eind 2020 wil cPark in vijf Europese landen aanwezig zijn met meer dan een miljoen actieve gebruikers.

cPark is gratis beschikbaar voor iPhone en Android via: cparkapp.com

Click to comment
Digital Summer School

NEWSLETTER

Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,…

Voorbeeld Newsletter

Vacatures

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top