AdSomeNoise wordt digital campaign agency

Ter gelegenheid van zijn 7de verjaardag verbreedt AdSomeNoise zijn actieterrein en wordt het actief als digital campaign agency. “We gaan voortaan verder dan een enkel kanaal of enkel productie”, klinkt het bij Managing Director Steven Verbruggen.

post-image-3

Het onafhankelijke bureau AdSomeNoise uit Leuven bestaat exact 7 jaar en grijpt die verjaardag aan voor een grondige herpositionering. Het blijft zich focussen op display advertising en digital signage, maar beperkt zich niet langer tot de productie ervan.

Managing Director Steven Verbruggen legt uit: “We positioneren ons als een digital campaign agency. Digitale campagnes realiseren is hetgeen we het liefste doen, en wat we ook het best kunnen. Vroeger zaten we vooral in de productiehoek, en werkten we heel hard op efficiency. Maar voor echt goede campagnes moet je op het bredere plaatje kunnen focussen. We zagen dan ook regelmatig dat fantastisch materiaal dat wij aanleverden niet zo goed werd ingezet. Daarom begeleiden we sinds een paar jaar een aantal adverteerders ook rechtstreeks met hun digitale campagnes. We achten de tijd rijp om dit nu breed uit te rollen.” 

AdSomeNoise doet dat via een ‘plug-in’-aanpak: het brengt de competenties in die op een bepaald moment nodig zijn om te werken aan de effectiviteit van de campagne. Het bureau werkt daarbij op vier domeinen: Business en strategie; Data en technologie; Media en Creatie

Steven Verbruggen: “Voor ons is het belangrijk om de best mogelijke campagne na te streven. Daarom spelen we in op de relevante noden. Als bepaalde domeinen al goed zijn ingevuld, willen we daar liever op verder bouwen, en ze integreren. We werken dus graag samen met bestaande partners en kunnen hen ook adviseren vanuit de andere domeinen. We vinden het gewoon extreem belangrijk om creatie en media goed te integreren, wat nog te vaak de uitzondering blijft. Daarom zijn we zo blij met technologieën als DCO (Dynamic Creative Optimization) waarbij we iedere ontvanger een zo’n relevant mogelijke boodschap brengen, creatief ingevuld. De combinatie tussen data en creativiteit is volgens ons een game-changer.

AdSomeNoise zit internationaal aan de top wat het gebruik van DCO betreft. Toch is de technologie een middel en geen doel. Verbruggen: “Met DCO kunnen we gewoon heel goed bereiken waarnaar we altijd gestreefd hebben: zo relevant mogelijke reclame brengen. Maar er zijn natuurlijk ook andere manieren. Sinds digital advertising tractie kreeg, zijn de verwachtingen op het vlak van meetbaarheid en stuurbaarheid groot. Door de silo’s tussen media en creatie te doorbreken, kunnen we die eindelijk waarmaken.” 

Vanuit Leuven en Kortrijk is een team van 20 personen aan de slag. Het wordt de komende maanden nog gevoelig versterkt.

Back to top button
Close
Close