Connect with us
woman-sunglasses

Start-up

Magic Leap neemt de Frans-Belgische start-up Mimesys over

Magic Leap neemt de Frans-Belgische start-up Mimesys over

Magic Leap, dat augmented realiy headsets verkoopt, heeft de Frans-Belgische start-up Mimesys overgenomen, dat aan de basis ligt van een 3D-video oplossing voor telepresence.

Op 16 mei heeft het jonge Frans-Belgische bedrijf Mimesys zijn overname door het Amerikaans bedrijf Magic Leap bekendgemaakt. Het bedrag van de operatie werd niet medegedeeld. De twee bedrijven hadden verleden jaar toenadering gezocht, bij de lancering van de augmented reality headset Magic Leap One.

De start-up, opgericht door de Fransman Rémi Rousseau (CEO) en de Belg Davy Loots (CTO) is zowel in Parijs als Hasselt gebaseerd. Zijn zetel is sinds 2017 in Station F gevestigd. Het bedrijf ontwikkelt een holografische videoconferentie-oplossing, waarbij een deelnemer in real time in 3D wordt ingescand om zo in de vorm van een realistische avatar aan de correspondent te verschijnen. Een technologie die "volumetrische video` genoemd wordt, en die zowel met virtual reality als met augmented reality headsets werkt.

Het scannen gebeurt met 3D-camera`s. Mimesys gebruikte eerst Kinects, maar sinds kort doet het beroep op Intel RealSense camera`s. Tijdens de CES 2019 beurs was het jonge bedrijf aanwezig op de stand van Intel, met een demonstratie die gebaseerd was op vier RealSense D415 camera`s, plus een laptop om de berekeningen uit te voeren en het beeld te reconstrueren, plus een Magic Leap One headset voor het bekijken.

Mimesys was verschillende jaren in researchfase, met name dankzij een fondsenwerving van een miljoen euro die het in 2016 realiseerde bij de Luxemburgse belegger LRM. Het heeft ook verschillende partnerschappen afgesloten, waaronder een met Orange ter gelegenheid van het Roland Garros tennistoernooi in 2017, en een ander in 2018 met BNP Paribas voor zijn DARE-project. Maar de vooruitgang was niet denderend voor de start-up, zijn oplossing is nog altijd in een prototypestadium, en een lanceringsdatum is nog altijd niet aangekondigd. Deze overname komt dan ook echt als geroepen.

Magic Leap verklaart deze overname door het feit dat telewerken een ware explosie kent en dat de bedrijven gedwongen zullen zijn om oplossingen voor communicatie, samenwerking en co-presence in hun operaties te integreren. "Terwijl wij ons ecosysteem uitbreiden, helpt het integreren van een geavanceerde communicatie- en samenwerkingsoplossing ons om onze beloftes te houden om het volgende IT-platform te worden", zo verklaarde Omar Khan, Chief Product Officer bij Magic Leap.

Click to comment
Digital Summer School

NEWSLETTER

Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,…

Voorbeeld Newsletter

Vacatures

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top