Inschrijvingen IAB Mixx Awards 2019 geopend

Het is weer zover! De inschrijvingen voor de IAB Mixx Awards editie 2019 zijn geopend met als deadline 22 september. Dit jaar werden alle categorieën aangepast en vernieuwd om beter aan te sluiten bij de evoluties van de markt. Zo is er onder andere de nieuwe categorie Mark-Ad Tech die in het leven geroepen werd. BAM is eveneens trots om alle nieuwe juryleden bekend te maken die alle cases zullen evalueren.

post-image-3

"Voor de nieuwe Mark-Ad Tech-jury verwachten we te worden verleid door innovatieve tools en platformen die marketing efficiënter maken, zich aanpassen aan de razendsnelle evolutie van het continu consumeren van informatie en inhoud, en efficiënt gebruik maken van de beschikbare gegevens, ongeacht hun focus (automation, social, mobile, local, display, e-commerce, SEO, SEA, ASO, analytics, content, DMP, SSP, DSP, etc...).” verklaart Olivier Simonis (Qualifio), juryvoorzitter van de Mark-Ad Tech-jury. Hij geeft aan dat BAM met deze categorie het accent op technologie legt door Mark-Ad Tech-tools én het gebruik ervan te valoriseren. Alle bedrijven die Mark-Ad Tech tools ontwikkelen (Best Mark-Ad Tech tool) of gebruiken (Best use of Mark-Ad Tech tool), kunnen hier een case binnenbrengen en een award winnen.

Ook de categorie Digital Platforms evolueert eveneens. Juryvoorzitter Bram Cappaert (Prophets): “Ik verwacht cases die aantonen hoe keuzes in interface design effectief bijdragen tot de objectieven van het project. UX is als strategische discipline vergroeid met data, en cruciaal geworden in zowel de conceptuele fase van platform design, als de performance laag.

Binnen de ‘klassieke’ categorieën Digital Communications en Media zijn er eveneens duidelijke verwachtingen. “Via de jury van digitale communicatie willen we de campagnes belonen die de digitale communicatie op een hoger niveau getild hebben”volgens Anne-Clotilde Picot (Ikea), voorzitster van deze jury. “Creativiteit staat in de schijnwerpers en we hopen om innovatieve ideeën te zien die komen uit een strategie die gebaseerd is op echte consumenteninzichten. Of het nu gaat om commerciële of non-profit campagnes, het belangrijkste is om de creativiteit en de innovatie te zien die de resultaten beïnvloeden. We zullen daarom de campagnes bekronen die een reële impact hebben gehad, of het nu gaat om imago, commitment of commerciële resultaten."

De Mediajury tot slot staat onder voorzitterschap van Els Thielemans (Maxus) en de nieuwigheid hier is een duidelijk onderscheid tussen Brand Engagement (waar de traditionele communicatiedoelstellingen als notoriëteit en brand consideration centraal staan) en Customer Engagement (lead generation en aanverwanten). Campagnes hoeven uiteraard niet enkel op internet te lopen. Ook DOOH, digitale radio en addressable advertising komen in aanmerking.

Cases inschrijven kan via de website https://submit-iabmixxawards.be/.

Voor meer informatie of vragen over cases, neem contact op met Nathalie Prietonathalie.prieto@marketing.be -  +32 2 234 54 01) 

Meer informatie en inschrijven kan via http://mixxawards.be/

Voor meer informatie of vragen over sponsoring of om tafels te boeken, neem contact op met Caroline Tybergin (caroline@digimedia.be - +32 2 349 35 62)

Back to top button
Close
Close