Connect with us
woman-sunglasses

Focus

Herbeleef de 8e editie van de Social Media Summit

Herbeleef de 8e editie van de Social Media Summit

Ze waren op vrijdag 28 juni met velen om de conferenties bij te wonen, die rond het thema `social marketing` georganiseerd waren. Meer dan 200 professionals waren naar The Hotel gekomen om er die namiddag  de nieuwste markttrends te volgen, hun ervaringen te delen en te genieten van het plezier om te netwerken.

Op 28 juni organiseerde Digimedia voor de 8e opeenvolgende keer de Sociale Media Summit, het laatste evenement van het jaar, gewijd aan social marketing. Een 200 deelnemers waren bijeengekomen op de 26e en 27e verdieping van The Hotel in Brussel, om er de nieuwste trends te volgen van deze niet te missen digitale discipline.

En er was absoluut voor elk wat wils: gerenommeerde experten in social media namen die namiddag het woord in de drie grote conferentiezalen van het prestigieuze Brusselse hotel. Om te beginnen de partners van het evenement: de agentschappen Universem, Reprise, Isobar en SoPRISM..

Universem had Digital Marketing Consultant Elien Defever afgevaardigd om het werk uit te leggen dat het agentschap uitvoert voor BringMe en zijn zoektocht naar leads via de sociale netwerken. Sarah Kustermans, Head of Sociale bij Reprise, behandelde de noodzaak om search en sociale te combineren.

Mihaela Petra, Strategist bij Isobar, en Luc Schaefer, Creative Lead bij Isobar, hebben uitgelegd hoe u de creativiteit van uw community op de sociale netwerken kan benutten. Jonathan Mingoia tot slot, medeoprichter van SoPrism, boog zich over de analyse van data en hoe u, op basis daarvan, een aanpak kunt uitwerken die gefocust is op uw doelpubliek.

De Social Media Summit ging sterk van start met de keynote van Marjon Van den Bogaert, Business Solutions Manager bij Snapchat, die draaide rond `Camera Marketing`. Later die namiddag konden de deelnemers ook Sophie Elizabeth Clarke ontmoeten van de Radison Hotel Group, Jérome Havaux van Social Sky en Kate Boogaerts van Facebook.

Deze interventies werden uiteraard afgewisseld met de obligate `networking breaks`, een relax moment dat bijzonder gewaardeerd werd door de deelnemers omwille van de constructieve uitwisselingen bij een goede kop koffie, een glas en enkele versnaperingen.

Deze nieuwe editie werd ook gekenmerkt door de terugkeer van een panel met influencers, een nieuw format dat verleden jaar juni veel succes kende. Het panel bestond dit jaar uitsluitend uit Vlaamse influencers, waaronder Henny Seroeyen, Laura Oliveira Granja en Ianthe Tavernier. Een mooie gelegenheid om een blik te werpen achter de schermen van influencer marketing.

Wij maken nu al afspraak met u voor september 2019, met een nieuwe reeks Summits, die naar wij hopen even kwalitatief zullen zijn, zodat u op de hoogte blijft van de nieuwste trends in digital marketing.

Click to comment
Beelance Forum Digital Summer School

NEWSLETTER

Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,…

Voorbeeld Newsletter

Vacatures

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter

To Top