Gentse Kadonation scoort 1 miljoen euro voor verdere ontwikkeling cadeauplatform

Kadonation kondigt een kapitaalinjectie van in totaal 1 miljoen aan. De extra investering komt van nieuwkomer Thomas Bonte alsook de bestaande aandeelhouders waaronder Luc Van Mol, Harry Demey, Wim en Guido Beazar. Daarnaast verhoogt Belfius als bank zijn reeds bestaande kredietengagement. De verse investering moet de uitbreiding van het Gentse cadeauplatform ondersteunen, waarin Kadonation zich nog meer richt op professionele gebruikers.

post-image-3

Groei verder versnellen 

Kadonation, de start-up die in 2016 werd opgericht door Jelle Van Roosbroeck en Fabrice Guillermin, heeft 1 miljoen euro opgehaald bij verschillende investeerders. Na een succesvol jaar, waarin het bedrijf afklokte op een omzet van 1.5 miljoen euro, wil de Gentse onderneming zo zijn cadeauplatform verder uitbreiden. Zowel bestaande aandeelhouders Luc Van Mol, Harry Demey, Wim en Guido Beazar als nieuwkomer Thomas Bonte geloven in het concept. 

Oorspronkelijk was Kadonation vooral een platform dat het samenleggen van groepscadeaus moest vereenvoudigen, al voegde de start-up razendsnel hun Kadonation cadeaubon toe. Zo  kunnen de inmiddels ruim 50.000 gebruikers een gepersonaliseerde, en levenslang geldige cadeaubon schenken die door de ontvanger kan worden verzilverd bij een waaier van partners. Onder meer A.S. Adventure, Bol.com, Coolblue, Decathlon, HEMA, Torfs, Veritas, Zalando, ZEB en recent HelloFresh en Bloomon prijken op de website. 

We hebben als investeerders het volste vertrouwen in zowel de oprichters als de toekomst van het merk”, klinkt het bij investeerder Harry Demey. “Kadonation is duidelijk goed op weg om uit te groeien tot marktleider in de lage landen.” 

We blijven investeren in ons platform en onze klanten. De gebruikerservaring staat centraal, en met de extra kapitaalinjectie kunnen we ons bedrijf zowel technisch als commercieel versterken. Dat deden we recent nog door de integratie van Kadonation als dienst in de Payconiq by Bancontact-app”, vertelt CEO Fabrice Guillermin. 

Gepersonaliseerd platform voor bedrijven

Opvallend is de stijgende populariteit die de cadeaubon kent bij professionele gebruikers. Oprichters Guillermin en Van Roosbroeck bieden zo een oplossing om medewerkers in de bloemetjes te zetten met een perfect cadeau afgestemd op iedere medewerker. Tot het klantenbestand behoren verschillende sectoren: van overheden, voedingsbedrijven tot financiële instellingen. 

Met het opgehaalde bedrag wil Kadonation een stap verder gaan, en onder meer een one stop shop bieden voor personeels- en relatiegeschenken. Momenteel is het bestellen van verschillende cadeaus door verschillende personen een heel gedoe. Met functionaliteiten zoals een ruime selectie van geschenken per gelegenheid, die kunnen worden gepersonaliseerd voor zowel het bedrijf als de ontvanger en administratief gebruiksgemak wil de start-up een meerwaarde bieden.

We willen nog meer inspelen op de nood aan een professioneel  geschenkplatform dat intuïtief is. Bedrijven beseffen namelijk dat ze origineel uit de hoek moeten komen om hun personeel langer aan boord te houden. In plaats van telkens opnieuw een individueel cadeau te moeten zoeken, kunnen verschillende personen binnenkort alle geschenken aankopen en beheren op eenzelfde platform”,   aldus Guillermin nog. 

Back to top button
Close
Close