Keytrade Bank: 700.000 euro voor klantenbinding

De belangrijkste digitale bank van België heeft 700.000 euro uitgekeerd aan zijn klanten in het kader van zijn "5 cent" campagne. Bij elke uitgevoerde bewerking had Keytrade Bank in 2020 beloofd om 5 eurocent te storten op de rekening van de rekeninghouder.

post-image-3

Terwijl verschillende banken de kosten bij zichtrekeningen verhogen, is de kostenstructuur bij Keytrade Bank de laatste vijf jaar niet veranderd. Een vaststelling die de digitale bank bij het grote publiek bekend wou maken door een originele campagne te voeren om de trouwe klanten te belonen bij verrichtingen langs digitale weg.

De bankinstelling heeft dus beslist om 5 eurocent te betalen bij elke transactie die de klant uitvoerde. Met als resultaat dat de bank in 2020 een 14 miljoen transacties telde, goed voor een totale betaling van 700.000 euro.

"In 2020 hebben wij bijna 700.000 euro uitgekeerd aan onze klanten in het kader van het `5 cent` aanbod. Dat is veel geld, vooral wanneer men dat vergelijkt met wat sommige banken aan hun klanten aanrekenen voor de zichtrekeningen", aldus Thierry Ternier, CEO van Keytrade Bank.

Hij herinnert er ook aan dat "de lage interestvoeten zwaar wegen op de bankensector, en ook op de spaarrekening van de gebruikers".  Een kans die de op een 100% digitaal model gebaseerde bankinstelling niet gemist heeft om zich van de goede kant te laten zien aan haar trouwe klanten.

Back to top button
Close
Close