Intracto vestigt zich in Zweden

De groep Intracto maakt zijn intrede op de Scandinavische markt met de overname van het full services agentschap Stendahls.

post-image-3

De groep Intracto zet zijn eerste schreden in Scandinavië met de overname van het Zweedse agentschap dat 120 experts in strategie, creatie en technologie tewerkstelt, en bekend staat voor zijn globale aanpak van de communicatie van de merken.

Deze nieuwe overname past in de internationale expansiestrategie van de Intracto-groep om "een groep geïntegreerde agentschappen op pan-Europees niveau uit te bouwen".

Volgens Intracto is Zweden het ideale land om aan wal te gaan in Scandinavië, gezien zijn 10  mlijoen inwoners die actief zijn in meer dan een miljoen bedrijven en de reclame-investeringen die in 2020 meer dan 1,2 miljard euro bedroegen.

Zweden is ook zeer goed gepositioneerd op het gebied van design, games en technologische innovatie in vele sectoren.

Net zoals in de Benelux is in Scandinavië het landschap van de agentschappen eerder gefragmenteerd. En het is dus in deze markt dat de Intracto-groep zijn end-to-end geïntegreerde diensten wil aanbieden, met behulp van het agentschap Stendahls.

"In alle rapporten over de digitale adoptie komt Zweden naar voren als een toonaangevend land. Of het nu gaat om het gebruik van sociale media, elektronische handel of digitale bank- en financiële toepassingen, het land loopt altijd vooruit", aldus Pieter Janssens, CEO van Intracto Group.

Het agentschap Stendahls staat bekend voor zijn holistische aanpak van de communicatie van prestigieuze merken als Volvo,  Husqvarna, Bowers & Wilkins of Sandvik.

 

 
 
 
 
Back to top button
Close
Close