"La stratégie digitale marketing" uitgeroepen tot beste marketingboek van het jaar!

Het verdict is gevallen. Het boek, geschreven door Cédric Cauderlier, consultant digitale strategie, werd door Belgsiche marketingvereniging BAM verkozen tot "beste marketingboek van het jaar". Een onderscheiding die het belang weerspiegelt dat het digitale verkregen heeft bij ondernemers en marketingspecialisten.

post-image-3

Tijdens de pandemie hebben de gebruikers zich massaal gestort op e-commercesites, videoconferentietools, sociale netwerken, mobiele apps… Maar hoe kunnen marketingverantwoordelijken opvallen als zij geconfronteerd worden met mastodonten als Amazon? Hoe de aandacht trekken met al die content die op de sociale netwerken aangeboden wordt?

Zoveel concrete vragen, waarop digitale strateeg Cédric Cauderlier een antwoord geeft in zijn werk "La stratégie digitale marketing", dat door de Belgische marketeers van BAM uitgeroepen werd tot beste marketingboek van het jaar.

Deze bekroning weerspiegelt het belang dat het digitale vandaag heeft in de maatschappij bij ondernemers en marketingspecialisten. En zeker omdat in dit tijdperk, gekenmerkt door een gezondheidscrisis zonder voorgaande, de digitale toestellen centraal staan.

Een toegankelijk boek om dringend te verslinden!
Het boek wil de "niet-expert" helpen om best practices beter te begrijpen, en digitale vaardigheden te ontwikkelen, door terug te komen op de fundamenten waarop een digitale strategie berust.

Maar het werk wil ook meer pedagogisch zijn, door de verschillende elementaire begrippen van digitale marketing de revue te laten passeren: target, Ad blockers, Analytics, Stories of Paid -Owned - Earned Media, enz), waarbij de auteur duidelijk wenst deze zaken te vulgariseren.

Buiten de bekroning van de prijs, uitgereikt door de BAM-leden, werd het boek ook goed onthaald bij marketingprofessionals en docenten in hogescholen (HEC, Solvay Business School…).

In "La stratégie digitale marketing" neemt de auteur de lezer mee naar een digitaal universum, en geeft hem de sleutels tot het begrijpen ervan. "Door de zaken eenvoudig te maken zonder ze al te simpel voor te stellen, slaagt hij opmerkelijk goed in zijn opzet om zijn digitale knowhow binnen ieders bereik te brengen. Een boek dat elk lid van een marketingteam, ongeacht zijn niveau, zou moeten verslinden. Een gids die als voornaamste kwaliteit de intelligentie van de toegankelijkheid heeft. Want hij stelt de pertinente vragen om een omnichannel marketingstrategie uit te bouwen, zo meent Aude Mayence, VP Marketing, Digital & E-commerce.
 

 

Back to top button
Close
Close