Carrefour België start met spraakopdrachten

De supermarktketen heeft in zijn nieuw Belgisch distributiecentrum in Willebroek de oplossing van ZetesMedea uitgerold voor spraakgestuurde voorbereiding van bestellingen, om zijn online verkoop te beheren. Het bedrijf wil de expansie van zijn e-commerce-activiteiten verderzetten.

post-image-3

In mei 2021 heeft Carrefour België een nieuw distributiecentrum geopend in Willebroek, om alle leveringen voor België te centraliseren en zijn e-commerce-activiteiten te optimaliseren. Vandaag doet de distributieketen beroep op het bedrijf Zetes, om er haar spraakgestuurde order picking-oplossing ZetesMedea uit te rollen en zo de productiviteit van zijn nieuwe site maximaal te verhogen.

Met de voice picking-oplossing kunnen werknemers van Carrefour snel de artikels in de rekken voorbereiden en de bestellingen op optimale wijze verzenden naar de klanten.

Tegelijkertijd met de ZetesMedea-sofware heeft Carrefour beslist om zijn operatoren uit te rusten met mobiele terminals Zebra TC57, in combinatie met een RS5100 ringvormige scanner. Met deze technologie kan het merk het beheer van zijn terminals optimaliseren die voortaan zowel door operatoren als bezorgers gebruikt kunnen worden door er een telefoonverbinding aan toe te voegen.

"De pickers zijn opgedeeld in zones in het magazijn en bereiden de bestellingen voor op een lopende band, die naar de verzendkaaien leidt. Dankzij de spraakgestuurde oplossing kunnen zij voortaan volledig handenvrij werken, wat hun mobiliteit enorm verbetert", legt Christophe Stemberger uit, Digital & E-Commerce Program Manager bij Carrefour Belgium.

Carrefour België omvat 40 hypermarkten, een 440 supermarkten en 300 kleine plaatselijke merken, waaronder meer dan 200 afhaalpunten. Zijn distributiecentrum verwerkt vandaag tot 5.000 bestellingen per dag.

Back to top button
Close
Close